امروز شنبه 31 شهریور 1397

تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 02:22
سئوال برخی مردم از مسئولین : چرا کمک به فلسطینیان ناصبی
سئوال برخی  مردم از مسئولین : چرا کمک به فلسطینیان ناصبی
همیشه در سالهای گذشته و با در صدر اخبار قرار گرفتن جنگ فلسطینیان با رژیم صهیونیستی مردم از مسئولین این سئوال را دارند که چرا ایران به فلسطینیان که دشمن اهل البیت هستند و ناصبی می باشند ، کمک مالی و نظامی می نماید. البته این سئوال از برخی شبکه های اجتماعی و  کانالهای ماهواره ای به خصوص در چند سال اخیر توسط شبکه ماهواره ای امام حسین که توسط سید صادق شیرازی در قم اداره می شود در میان مردم گسترش می یابد . 
 
آنچه در ادامه مي خوانيد، کنکاشي در مذهب و عقايد مردم فلسطين به خصوص اهالي نوار غزه است:
 
 
1- بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقاً، ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است. در مورد شافعی بودن مردم فلسطین می توانید به این منبع رجوع کنید: «الموسوعة المیسرة فی الادیان و المذاهب المعاصرة، مانع بن حماد الجهنی، ج 2، ص ۱۲۴»
 
جالب اینجاست که در میان فرقه های چهارگانه اهل سنت، نزدیک ترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت و احکام فقهی، همین فرقه شافعی است.
 
 
 
2- در میان خبرهای منتشر شده از تهاجم رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به ویژه در سال 1387، خبری بود که دقت در آن نشان دهنده علاقه‌مندی مردم فلسطین به اهل بیت پیامبر (ص) است: بمباران مسجد علی ابن ابی طالب واقع در محله الزیتون شهر غزه توسط جنگنده های اسرائیلی در روز ۱۰ دی.
 
مدعیان ناصبی بودن مردم فلسطین، به این سؤال جواب دهند که چگونه مردمی می توانند هم نسبت به اهل بیت جسارت داشته باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نامشان را بر مساجد خود بگذارند؟
 
اما در کنار مسجد امام علي ابن ابي طالب شهر غزه، مساجد ديگري نیز به نام اهل بيت وجود دارد.
 
ـ مسجد «الامام علی ابن ابی طالب» واقع در نابلس
 
این مسجد در حواره از توابع شهر نابلس، در کرانه باختری رود اردن واقع شده است که در این صفحه تصاویر و مشخصات آن موجود است.
 
 
کتیبه مسجد «الامام علی بن ابی طالب»، واقع در نابلس-فلسطین
 
- مسجد فاطمة الزهراء(س)
 
حداقل دو مسجد با این نام در فلسطین وجود دارد. یکی در قریه ارتاح، واقع در جنوب «طولکرم»  و دیگری درشهر نابلس قرار دارد.
 
مسجد فاطمه الزهرا، واقع در جنوب طولکرم، فلسطین
 
- مسجد «الحسین بن علی» واقع در نوار غزه و الخلیل
 
حداقل دو مسجد به این نام در فلسطین وجود دارد:
 
یکی در حی الصبرة واقع در نوار غزه که ضمن ارائه فهرستی از اسامی شهدا یاخیر غزه، نام آن آمده است.
 
مسجد «حسین بن علی» دیگر، در خیابان «عین سارة» شهر الخلیل واقع شده است. اعلامیه هایی در مورد برگزاری یک راهپیمایی در الخلیل آمده است که نقطه شروع آن، مسجد الحسین بن علی، بیان شده است.
 
نگاه شافعي درباره اهل بيت(ع)
 
در ميان رهبران مذاهب اسلامي امام شافعي بيش از ديگران ارادت قلبي خود را نسبت به خاندان اهل بيت عليه‌السلام به ويژه علي عليه‌السلام و حسين عليه‌السلام ابراز داشته است. شافعيان به تبعيت از امام شافعي نسبت به اهل بيت به ويژه امام حسين عليه‌السلام ارادت ويژه دارند.
 
علاقه امام شافعي به خاندان رسالت باعث نزديكي هر چه بيشتر پيروان اين مذهب با شيعيان علي ابن ابي‌طالب عليه‌السلام شده است. شافعي همچنان كه درباره علي عليه‌السلام اشعار نغز و پرمغزي سروده درباره واقعه عاشورا نيز اشعاري زيبا و جانسوز دارد. در اينجا به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم:
 
و مما نفي نومي و شيب لحيتي
تعاريف ايام لهن خطوب
 
اين حادثه از حوادثي است كه خواب مرا ربوده و موي مرا سپيد كرده است.
 
تأوب همي و الفواد كتيب
وارق عيني و ارقاد غريب
 
دل و ديده مرا به خود مشغول ساخته و مرا اندوهگين كرده است و اشك چشم جاري و خواب از آن پريده است.
 
تزلزلت الدنيا لآل‌محمد‌‌
و كادت لهم صم الجبال تذوب
 
دنيا از اين حادثه خاندان پيامبر‌‌ متزلزل شده و قامت كوه‌ها از آن ذوب شده است.
 
فمن بلغ عن الحسين رساله
و ان كرهتها انفس و قلوب
 
آيا كسي هست كه از من به حسين عليه‌السلام پيام برساند اگر چه دل‌ها آن را ناخوش دارند.
 
قتيل بلاجرم كان قميصه
صبيغ بماء الارجوان خصيب
 
حسين كشته‌اي است بدون جرم و گناه كه پيراهن او به خونش رنگين شده.
 
نصلي علي المختار من آل هاشم
و نوذي بينه ان ذاك عجيب
 
عجب از ما مردم آن است كه از يك طرف به آل پيامبر درود مي‌فرستيم و از سوي ديگر فرزندان او را به قتل مي‌رسانيم و اذيت مي‌كنيم.
 
لئن كان ذنبي حب آل محمد‌‌
فذلك ذنب لست عنه اتوب
 
اگر گناه من دوستي اهل بيت پيامبر است از اين گناه هرگز توبه نخواهم كرد.
 
هم شفعائي يوم حشري و موقفي
و بغضهم للشافعي ذنوب(۶)
 
اهل بيت پيامبر در روز محشر شفيعان من هستند و اگر نسبت به آنان بغضي داشته باشم گناه نابخشودني كرده‌ام.
 
امام شافعي كه در دوستي اهل بيت زبانزد مي‌باشد، اشعار بسياري در فضائل اهل بيت سروده است. او همچون ساير ائمه اهل سنت در ابراز ارادت خود نسبت به خاندان پيامبر‌‌ صلي‌ الله عليه و آله از هيچ كوششي دريغ نكرد و حتي از اينكه او را به خاطر اين ارادتمندي رافضي خوانند ابا نكرد و فرمود:
 
يا راكباً قف بالمخصب من مني
واهتف بقاعد خيفها و الناهض
سحراً اذا فاض الجيج الي مني
فيضاً كملتطم الفرات الفائض
ان كان رفضاً حب آل محمد
فليشهد الثقلان أني رافض(۷)
 
يعني اي سواره، اگر به مكه مي‌روي در ريگزار مني بايست و سحرگاهان خطاب به ساكنان مسجد خيف كه همانند امواج خروشان دريا به مني سرازير مي‌شوند ندا سرداده و بگو: اگر دوست داشتن آل محمد رفض است، انس و جن گواه باشند كه من (شافعي) رافضي هستم.
 
امام شافعي معتقد است كه محبت خاندان رسالت حكم واجبي است كه خداوند در قرآن دستور داده و براي نشان بزرگي و فضيلت ايشان همين كافي است كه اگر كسي بر آنها در نماز و سلام و صلوات نفرستد نمازش ادا نخواهد شد.
 
يا آل بيت رسول الله حبكم
فرض من الله في القرآن أنزله
يكفيكم من عظيم الفخر أنكم
من لم يصل عليكم لا صلاه له(۸)
 
يعني اي آل محمد محبت شما امر واجبي است كه خدا آن را در قرآن نازل كرده و همين يك دليل بر عظمت قدر شما كافي است كه هر كسي نماز بخواند و بر شما درود نفرستد نمازش نماز نيست. او با توسل به آنها و اميد اينكه شفيع او در قيامت واقع شوند گويد:
 
آل النبي ذريعتي
و هم اليه وسيلتي
أرجو بهم اعطي غداً
بيدي اليمين صحيفتي(۹)
 
يعني اهل بيت پيامبر‌‌ وسيله نزديكي من به خداي يگانه‌اند و به وسيله آنها اميدوارم كه نامه اعمالم فرداي قيامت به دست راستم داده شود.
 
ارادت و علاقه امام شافعي به اهل بيت پيامبر‌‌ چنان بود كه بر خي از اهل سنت او را شيعه پنداشتند و حتي جهت محاكمه به بغداد برده شد. او معتقد بود كه ارادت به خاندان علي عليه‌السلام را بايد علني و آشكار ساخت و اين پندار باطل را از اذهان دور كرد كه رفض را در دوستي علي و فاطمه و فرزندان آن دو مي‌داند و يا ناصبي‌گري را در دوستي ابوبكر و عمر عليه‌السلام.
 
به اعتقاد او جريان رافضي‌گري و ناصبي‌گري كه دوستي و دشمني افراطي را در حق علي عليه‌السلام دنبال مي‌كردند نادرست است. يعني انسان مومن به خدا و رسولش كسي است كه محبت اهل بيت را آشكار كند. تقسيم بندي مسلمانان به رافضي و ناصبي تقسيم بندي مطرودي است و افرادي كه مسلمانان را به اين دو دسته تقسيم مي‌كنند قطعاً مجرم و گناهكارند زيرا محبت علي و خاندانش از اصول دين اسلام است و اگر كسي چنين امري را آشكار كند به اصل اسلام عمل كرده و به ايمان خويش استحكام بخشيده است.
 
اذا في مجلس نذكر علياً
و سبطيه و فاطمه الزكيه
يقال تجاوزوا يا قوم هذا
فهذا من حديث الرافضيه
برئت الي المهيمن من أناس
يرون الرفض حب الفاطميه(۱۰)
 
يعني «زماني كه در مجلس ذكر علي و فاطمه و حسن و حسين مي‌شنود بعضي از دشمنان مي‌گويند اي مردم از ذكر علي و فرزندان او بگذريد كه اين‌ها از سخنان رافضي‌هاست. من از مردمي كه دوستي فاطمه را رفض مي‌دانند به خدا پناه مي‌برم.»
( البته ممکن است در میان فلسطینیان عده ای معدود نیز ناصبی باشند همانطور که در ایران هم وجود دارد )
 
۶- مجله بصائر، شماره7-8، ويژه‌نامه محرم، ص25، همچنين نگاه كنيد به نامه دانشوران ناصری، ج 9، ص 298
 
۷- حادثه كربلا از نظر اهل سنت، به نقل از الصراط السوي في مناقب آل النبي، ص94
 
۸- سيماي علي عليه‌السلام از منظر اهل سنت، 175، به نقل از ديوان امام شافعي، 62
 
۹- الشكعه، مصطفي الاربعه الائمه، ج3، ص53
 
۱۰- سيماي علي از منظر اهل سنت،
 
متاسفانه این سئوال مطرح است که چطور در مملکت ما کسانی چون آیت الله شیرازی با داشتن چندین شبکه ماهواره ای که در تامین هزینه های سنگین این شبکه ها ابهاماتی وجود دارد اقدام به جعل دروغهای بزرگی چون ناصبی بودن فلسطینیان مینمایند و دستگاههای امنیتی و قضائی هم با آنها هیچ برخوردی نمی نمایند . از آن مهمتر آن است که در همین شهر خودمان شاهین شهر هم تعدادی هیئت با صرف هزینه های زیاد و غفلت مسئولین فرهنگی و قضائی و امنیتی به شدت در حال فعالیت هستند که دقیقا به بیت سید صادق شیرازی مرتبط بوده و افکار بسیار انحرافی آنها را در شهر ترویج می نمایند ! انشا ء الله در مطالب آینده به افشای این جریان انحرافی در شهر پرداخته و ابعاد مختلف آن را بررسی خواهیم نمود . 

صحبتهای بسیار مهم و جالب رهبر انقلاب و شهید مطهری پیرامون ناصبی بودن فلسطینیان را در قسمت چند رسانه ای این سایت در قسمت فیلمها مشاهده نمائید .

 

 

 

برچسب ها :
ناشناس
|
یک شنبه 5 مرداد 1393 - ساعت : 08:16
به قول حاجی جای بررسی دارد؟؟؟؟؟

پیمان
|
پنج شنبه 2 مرداد 1393 - ساعت : 02:35
آقا من خیلی آیت الله شیرازی را نمی شناسم و خیلی مذهبی هم نیستم ولی این هیئت ... خیلی کاراش عجیبه من خودم در روز عاشورا دیدم موقع نماز ظهر همهء هیئتها به خاطر نماز عزاداری را قطع کردند ولی این هیئت به کار خود ادامه میداد و حتی دو نفر از آنها که یکی آخوند و دیگری یک فرد هیکلی و ریشی بود (که پرسیدم گفتند مسئول هیئت است)می خواستند با مامور نیروی انتظامی که به آنها میگفت صدا را قطع کنید درگیر شوند و می گفتند امام حسین از نماز بالاتر است ومن خیلی تعجب کردم که خود امام حسین چند شهید داد برای اقامهء نماز ولی اینها اینطور می گویند !!!!!!!

ناشناس
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 18:38
برخی از مسئولین با این هیئتها کاری ندارند و گل میگند و گل می شنوند و تا وقتی منافع آنها تامین است با اینها کاری ندارند ولی اگر به اونها یه انتقاد نمودی ببین چیکار باهات میکنند !!!

طلبه
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 16:40
آقایون بیخود وقت خود را تلف نکنید ، همانطور که قبلا گفتم طبق صحبت شهید آوینی همه در این کشور آزادند بجز بچه حزب اللهی ها - هر کاری دوست داری بکن ولی به بعضی از مسئولین انتقاد نکن - در قم طلبه سیرجانی و تعدادی بچه حزب اللهی را به خاطر یک پیاده روی ساده که مشکل قانونی هم نداشت بازداشت کردند ولی این آیت الله شیرازی در قم هر کاری دوست دارد می کند (هر کار خلاف قانون و شرع و رهبری مثل همین ایجاد اختلاف بین مسلمانان ) و یا در شهر خودمان این آقایان وابسته به آیت الله شیرازی که کاریشان ندارند هیچ تازه می خواستند به آنها پول هم بدهند ولی کسانی که به مسئولین انتقاد می کنند انگار خود دشمن هستند !!!!!

سالار
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 13:42
خیلی مطلب علمی و قشنگی بود . برای من هم تا حدودی شبهه بود .