یک مسلمان
|
سه شنبه 21 مرداد 1393 - ساعت : 13:54
به آقای قرائتی که در صحبت هایش به اینکه ما اینقدر مساجد کم داریم و باید همت کنیم و این مساجد را ایجاد کنیم باید گفت که بهتر است این مساجدی را که داریم از نظر کیفی به سطح بالایی ارتقاء بدهیم بعد به فکر کمیت آن باشیم و از این قوه موجود که در حال حاضر داریم کمال استفاده را ببریم . این یک جنگ نرم افزاری است که شاید ندانیم . و فقط به فکر سخت افزار آن باشیم
پاسخ ها
ناشناس
|
سه شنبه 12 مرداد 1395 - ساعت : 05:05
لعنت بران متولیانیکه با پول مردم ابروینظام و اسلام رو میبرند
س
|
شنبه 18 مرداد 1393 - ساعت : 12:38
مساجد هرچه پویاتر و زنده تر باشند تیری به قلب دشمن هستند اما نمی دانم امام جمعه چه منفعتی از مساجد بی روح و خسته و تنبل و فاقد کارایی می برد؟؟؟
طادی
|
شنبه 18 مرداد 1393 - ساعت : 10:28
مساجد هم مثل قشر مومنین مظلومترین مکانها هستند و هرچه ما زحمت بکشیم برای اینکه این مظلومیت را از بین ببریم فایده ندارد چون با یک اشاره حاج آقا ملکیان همه چیز از بین می رود.
.................................
|
شنبه 11 مرداد 1393 - ساعت : 21:29
هرچی بچه های شیخ بهایی نوشتن راسته . خود من با کارای این هییت امنا بارها به حقانیت اسلام شک کردم{استغفرو الله} یه فکری کنید . خدایا امان از مغز های پوسیده و خرافاتی که مال دوران قاجاره والان داره تو این مسجد پیاده میشه!!!!!!!!!!
جوون مسجد شیخ بهایی
|
شنبه 11 مرداد 1393 - ساعت : 01:04
تو رو خدا یه نگاهی به شکایات از مسجد شیخ بهایی بیندازید که تعدادش 2 برابر بقیس . یعنی از امام جمعه محترم بر نمیاد که این هییت امنا رو عوض کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه فکری بکنید اینا اسلام رو به خطر انداختن!!!!
یک بسیجی
|
جمعه 10 مرداد 1393 - ساعت : 12:34
وقتی برخی روحانیون ما در خط مقدم نیستند خوب معلوم است که دیگر مساجد هم سنگر نیستند!
روحانی که همه تلاشش در مسجد شده یک نماز جماعت و بعد از نماز نه کاری با جوانها دارد نه کاری با مسائل فرهنگی مسجد هیئت امنا پیر هم کار خودش را می کند ای کاش مطلبی هم می زدید روحانیونی که دیگر انقلابی نیستند
بابک . ق
|
جمعه 10 مرداد 1393 - ساعت : 08:07
به نظر من کم رنگ شدن مساجد در میان مردم یک امر تصادفی و اتفاقی نبوده است به قول امام راحل که میگفت یک دستهای پنهانی در کار است ... و واقعا هم با کمی دقت میتوان پی برد که در این مورد هم همینطور بوده است . در زمان شاه مردم زیاد به مساجد نمیرفتند و اکثرا پیر مردها بودند ولی در زمان انقلاب مساجد پر شد از جوانها و مردم فعال و مخصوصا در زمان جنگ که فعالیت مساجد یک امر اجتناب ناپذیر بود یعنی کلی نیرو و فکر در مساجد برای امور جاری دینی و مملکتی و روزمره مردم جریان داشت ولی با اتمام جنگ تحمیلی حدودا سال 67 تا 68 یواش یواش مردم را از مساجد دور کردند . با ترفندهای مختلف , ( که البته اگر این همه نیرو و فکر را در امر سازندگی بعد از جنگ بکار گرفته میشد پیشرفت قابل ملاحظه ای میشد که به مزاج دشمنان ما خوش نمیامد پس ... ) مثلا یکی از این ترفندها که خیلی جالب و خوب هم به نظر می آمد این بود که به همه اجازه احداث حسینیه را دادند و هر کس شروع به ایجاد حسینیه و تکیه در محل خود کرد البته در نظر اول بد به نظر نمی آید ولی با کمی تفکر می توان پی برد که در نهایت چه می شود . در ابتدای انقلاب مردم بیشتر در مساجد به صورت پایگاه ها جمع می شدند و مراسم نماز و ایام عزاداری ها و غیره آنجا اکثرا انجام می شد . ولی بعد از این حکم که هر کس که بخواهد می تواند حسینیه بزند . خیلی از کارها سلیقه ای شد و اکثرا برای عزادازی در محله و کوچه خود در زمین خاکی محل و یا در پارکینگ منزل خود نسبت به ایجاد حسینیه اقدام کردند و هر که نذ ری داشت به طرف تکیه محل خود میرفت . شاید بد نباشد ولی در کل تشکل مردم دسته دسته شد و اکثر مردم از مساجد خارج شدند و مسجد دوباره شد جای یک مشت پیر مرد و به نظر من این یک نقشه از پیش طراحی شده بود . چرا که حسینیه ها و تکایا در سال 10 و یا 20 روز بیشتر فعالیت نخواهند داشت و بیشتر بسته هستند و لی مساجد در روز حد اقل سه بار نماز بر پا می شود . در ثانی بیشتر حسینیه ها بعد از چند سال بر اثر اختلافات شخصی و چشم و هم چشمی به دسته های کوچک و کوچکتر تبدیل می شوند به طوریکه میتوان مشاهده کرد در ایام سوگواری چند بچه کوچک هم با خرید طبل و سنج اقدام به ایجاد تکیه میکنند ( البته می توان به این نوجوانان یاد داد که به صورت جمع و تشکل جمعی بهتر کارها انجام شود ) . در هر صورت روز به روز شاهد جدا شدن تشکل مذهبی مردم خواهیم بود و چه ریخت و پاش هایی و چه اصراف هایی که به صورت غیر منظم خواهد شد . ( و دشمنان این مملکت همین را می خواهند ) مثلا در یک کوچه می بینی که سه تا تکیه و یا حسینیه بر پا می شود که شاید این افراد هیچ همد یگر را قبول نداشته باشند . در هر صورت اگر این فعالیت ها هر چه به صورت گروهی و تشکل یافته تر انجام شود بازدهی بیشتری خواهد داشت هم از نظر مادی و معنوی . البته می توان نقش های دیگری که باعث شده مردم در مساجد جمع نشوند را نام برد . با کمی برنامه ریزی مسئولین و افراد موثر می توان با این جریان مقابله کرد و فقط چند پیر مرد بد اخلاق در این امر سهیم نمی باشند . انشالله در آینده شاهد بهتر شدن وضعیت مساجد خود باشیم .
بنده خدا
|
دوشنبه 6 مرداد 1393 - ساعت : 19:22
با سلام و درود بر امام زمان (ع) من نوشته های همشهریان عزیز را مطالعه کردم بنده نا چیز هم این حرفها را قبول دارم مثلا بنده حقیر ساکن خ شیخ بهایی هستم و اصلا دلم نمیخواهد به مسجد حضرت ابالفضل (ع) خ شیخ بهایی برم چون هیئت امنا چنان با آدم برخورد میکنند که انگار ملک شخصی آنهاست و آقای ... بعد از رفتن خادم قبلی خادم شده و مسجد را با پادگان اشتباه گرفته و بعد از اتمام نماز اگر خارج نشوی مورد ضرب و شتم قرار میگیری
محمد نمازگزار مسجد پر
|
دوشنبه 6 مرداد 1393 - ساعت : 16:34
خداراشکر ما در مسجد المهدی پردیس مشکلی نداریم فقط مهمترین مشکل ما وجود آقای ... یکی از هیئت امنای مسجد است که ایشان یک انسان خشک مقدس و با برخورد بد است که داد همه اهل مسجد را در اورده چه کسی مسئول رسیدگی است؟
نا شناس
|
دوشنبه 6 مرداد 1393 - ساعت : 12:28
با سلام متاسفم برای مسجدحضرت ابالفضل (ع) خ شیخ بهایی که توسط عده ای اداره میشود که عشق قدرت دارند و حتی بومی ان خیابان هم نیستند و از خیابان های اطراف آمده اند و کسی را در محل نمیشناسند و نمیگزارند کسی در آن مسجد بیاید و همیشه امور مالی و مراسمات محرم را مخفی نگه داشته که کسی متوجه امور مالی نشود واقعا چرا
ناشناس
|
یک شنبه 5 مرداد 1393 - ساعت : 07:49
واقعا هم همینطور است چرا که اگر جوانان را بر راس کار هیات امناها بگذارند اهداف سیاسی که دارند خدشه دار می شود مثلا همان افرادی که خودشان زمانی اینان را بر راس کار گذاشتند منافعی دارند که به خطر می افتد... می توان چ کرد فقط باعث فاصله گرفتن جوانان از مساجد و مسایل فرهنگی می شوند
مرادی ازمسجد خ شیخ بها
|
یک شنبه 5 مرداد 1393 - ساعت : 02:11
تاکی ما باید چوب .. و ... درست هیئت امنا و امام جمعه را نسبت به مسائل و اسیب های فرهنگی بخوریم.جوان من بخاطر برخورد غلط یکی از هیئت امنا از مسجد زده شد و دیگر طرف مسجد نمی رود و هرچه من به او اصرار می کنم فایده ندارد اما در عوض هرشب چاییخانه و پارک و فردوسی و پاساژ خرازی و.... است این درد را من به کجا ببرم و به که بگویم.
عباس زاده
|
شنبه 4 مرداد 1393 - ساعت : 17:56
هرروزی که به نماز می روم و این ظرفیت بالای مسجد را می بینم و بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولین مسجد را مشاهده می کنم غصه و تاسف می خورم برای مسجد و مردم و امام جمعه که وقتی انسانهای تحصیل کرده و باسواد در مسجد حضور دارند چرا یک عده پیرمرد بی فرهنگ و متعصب و کم سواد باید مدیریت مسجد را به دست بگیرند؟؟؟وقتی هم که به عملکردشان اعتراض می کنم با رفتار غیر فرهنگی با من برخورد می کنند. براهمشون متاسفم
قربانی
|
جمعه 3 مرداد 1393 - ساعت : 02:34
مساجد سنگر ملکیان هستند این سنگر ها را حفظ کنید.کلامی از ریس دفتر ملکیان.
رافعی
|
جمعه 3 مرداد 1393 - ساعت : 02:01
مساجد همیشه مردمی بوده اند و مردمی هم باید اداره بشوند اگر این امام جمعه و اوقاف پایشان را از مساجد بیرون بکشند مردم خودشان می دانند که باید چطور مساجدشان را اداره کنند. هیچ کسی برای مساجد دلسوز تر از خود مردم نیستند.
عباس زاده
|
جمعه 3 مرداد 1393 - ساعت : 01:57
سلام من بخاطر اعتراضی که به مدیریت مسجد خ شیخ بهایی کردم به خاطر پرداخت هزینه گلدسته ها گفتند به تو چه که ما چه کار کردیم و ما خودمان می دانیم که این پول را در چه راهی باید خرج کنیم و به شما و هیچ کس دیگر هم مربوط نیست. واقعا چه توقعی از مدیریت بی سواد و غیر فرهنگی می توان در این زمینه داشت که خیلی راحت پول ها را بدون فکر و غیر صحیح خرج می کنند و حتی حاضر به پاسخگویی هم نیستند.
پاسخ ها
...
|
شنبه 11 مرداد 1393 - ساعت : 01:14
چرا با ابروی افراد بازی میکنی ؟ وقتی میترسی اسم خودتو بنویسی اسم دیگران رو بازیچه نگیر ترسوی بزدل من خودم بااقای عباس زاده حرف زدم روحش از این موضوع خبر نداشت!!!!!!!!!!
بسیجی مسجد قمر بنی ها
|
پنج شنبه 2 مرداد 1393 - ساعت : 10:47
بدترین وضع ممکن زمانی است که مساجد بوسیله کسانی اداره شود که در اعتقادشان به ولایت فقیه و رهبری نظام شک و شبهه وجود داشته باشد و به طور زائدالوصفی حامی هاشمی رفسنجانی باشند و تاب تحمل نظر مخالف را نداشته باشند. ما در مسجد قمر بنی هاشم خ مخابرات با این نوع طرز تفکر مواجه هستیم. با اینکه امام جمعه این مطلب را می داند ولی .......
دانشجوی رشته علوم سیا
|
پنج شنبه 2 مرداد 1393 - ساعت : 02:06
ای کاش انتخاب هیئت امنای مساجد و روحانی مساجد هم با رای گیری و به شیوه انتخاباتی برگزار می شد انوقت مردم خود به هیئت امناو روحانی که خودشان انتخاب کرده اندشور و شوق و علاقه بیشتری نشان می دادند و قطعا حضور و شرکت مردم هم بیشتر می شد. و یک پویایی و نشاط خاصی بوجود می امد. اما الان کاملا به شیوه دیکتاتوری عمل می شود یعنی مردم مجبورند هرکسی را که امام جمعه صلاح دید به عنوان هیئت امنا و روحانی مسجد انتخاب کند و هیچ کس هم حق اظهار نظر ندارد و انها هم خودشان را در مقابل مردم پاسخگو نمی دانند و فقط باید به امام جمعه پاسخ بدهند.خب نتیجه این می شود که مردم احساس دوری و غریبی با مسجد می کنند انگار که مسجد مال انها و مال محله انها نیست!!!!
ذاکری
|
پنج شنبه 2 مرداد 1393 - ساعت : 01:08
هرچه نظرات را مطالعه می کنیم می بینیم واقعا چه مطالب درست و دقیقی ذکر شده باور کنید همین مطالب را به عنوان اسیب شناسی مساجد می توان به عنوان یک کتاب چاپ کرد.
ابراهیمی
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 19:29
هیئت امنای بعضی از مساجد اصلا ساکن در ان مکانی که مسجد در ان محل هست نیستند!!!مگر نباید هیئت امنا از ساکنان همان محله باشد کسانی که هم مردم محله را خوب می شناسند و هم با فضای فرهنگی محله خودشان اشنا هستند. آقای امام جمعه اصلا می دانی این مسائل یعنی چه؟
جوانان مسجد امیرالموم
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 18:49
تشکر می کنیم از مدیریت و روحانی مسجد امیرالمومنین گلدیس. گرچه که مشکل عمومی مساجد (بسته بودن درهای مسجد در غیر اوقات نمازومتعصب بودن بعضی از اعضای هیئت امنا و....)در این مسجد نیز وجود دارد اما وجود روحانی شجاع و خوش فکر و اهل کار فرهنگی در این مسجد باعث شده تا ما جوانها دل خوش به یک تکیه گاه محکم و با معنویتی باشیم که مانند یک روح در کالبد این مسجد است. باتشکر
نمازگزار مسجد فاطمیه
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 18:16
کاملا واضح و روشن است که امام جمعه در این شهر تمام مساجد را بوسیله نیروهای خودش مهره چینی کرده تا .... او را در همه موارد تامین کنند از هیئت امنا گرفته تا روحانیون مساجد.برای همین میبینیم که هیچ کار فرهنگی مثبتی در این شهر انجام نمی شود تا وقتی که هیئت امنای مساجد و روحانیون مساجد انسانهای فرهنگی و دلسوز و دغدغه مند نباشند وضع فرهنگی این شهر هروز بدتر از دیروز می شود.
سید موسوی
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 13:49
آقای مدیر سایت چرا نظرات من را نمایش نمی دهید . تا کی میخواهید با امام جمعه و دفتر امام جمعه مسامحه کاری نمائید ؟! شما باید جریانی که اینها در مساجد به راه انداخته اند را افشا نمائید ! تمام عملکرد این افرادی که من ذکر نمودم با سند و مدرک است و من خودم در مسجد شاهد ان وقایع بوده ام و تمام این وقایع با هماهنگی دفتر امام جمعه انجام گرفت ! چرا این افشاگریها را سانسور مینمائید ! شتر سواری دولا دولا نمیشه !
یک روحانی دیگر
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 22:37
راستی چراحاج آقاملکیان یه فکری برای تغییرهییت امنا،نمیکنه که اینطوربه خودشون اجازه میدهندبه فرهنگ ومردم و... بی احترامی کنند/ای بابا صدای روحانیون همه ازاعتراض نسبت به هییت امنا،ی مساجد بلنده چرا کاری نمیکنه وتغییری درمساجدوکارهای فرهنگی صورت نمی گیره ؟؟؟!!!!
یک روحانی
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 17:15
من امام جماعت یکی از مساجد هستم و نظرات دوستان را با دقت مطالعه نمودم . و تمام صحبتها و درد دلهای مساجد دیگر را به عینه در مسجد خودمان مشاهده می نمایم . خیلی دوست داشتم با اسم و نام واقعی نظر می گذاشتم ولی متاسفانه امکان آن وجود ندارد . ممکن است برخی تصور نمایند که لابد از ترس منافعش سکوت مینماید ولی لله اینطور نیست متاسفانه دفتر امام جمعه با کوچکترین انتقاد روحانیون را در منگنه قرار میدهد و پس از مدتی بدون مسجد میشوی ! ما هم بالاخره با تمام مشکلات دست و پا شکسته یه مقدار کار فرهنگی انجام میدهیم و اگر انتقاد صریحی انجام دهیم ، دیگر همین کار جزئی فرهنگی هم انجام نمیگیرد ! ولی کاملا قبول دارم که باید انقلابی دیگر برای آزادسازی مساجد از دست برخی افراد صورت گیرد .
یه جوان
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 16:59
سلام خدمت همگی پس چراکسی راه حل نمیده ؟چراگیردادیدبهم دیگه واگه اختلاف توما مذهبی هابیافته بنظرتون چه کسانی خوشحال میشوندیاکسی دیگه جرات حرف زدن پیدامیکنه اگه هم کسی حداقل ایمانی به صحیح بودن حرفهاوکلام داشته الآن شک میکنه ازموضع و عقب نشینی میکنه واالله بخدا این چه وضعیه؟
پاسخ ها
ناشناس
|
چهارشنبه 1 مرداد 1393 - ساعت : 19:34
تو انگار حالت خوب نیست ؟ راه حل این است که هیئت امنای مساجد باید مثل هیئت علمی دانشگاهها افرادی باسواد و اهل علم باشند نه افرادی کم سواد یا بد اخلاق یا خسته یا با امور فرهنگی بیگانه
جوانان مسجدخانه کارگ
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 15:55
سلام همه مساجد کم و بیش همین مشکلات رادارند و به نظر من مشکل اصلی روحانیون مساجدهستندکه یه نمازمیخوانندوسریع میروند.... من الآن حدودسه چهارساله که مسجدامام حسن خانه کارگرنمازمیخوانم واینجااصلا نمیفهمند کارفرهنگی چیه وهمش یه عزاداری ماه محرمه وتمام وبقیه یه نمازاونم فقط شبهاکه آنهم یه نماز وسریع تمام واصلا هیئت امناکه یه نفربیشترنیست و .... وقتی میگوییم مسجدفقط صرف نمازنبایدباشدکارفرهنگی هم بشوداصلا این شخص و....نمیدانندکارفرهنگی چیه ودل بسته اندبه چند تاپیرمردی که مسجدند و ما جوونهاهم که انگار نه انگاروجود داریم
میلاد
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 15:28
مساجد باید به دوراز مسائل سیاسی وحزبی وگروهی وقومی رسالت اصلی خودرابه جای اورند.ولی متاسفانه مشاهده میشودکه عرصه ای شده برای جولان افرادخاص باتفکرات خاص.مثلامسجدمیلادکه هنوز افتتاح نشده یک عده خودراصاحب اون میدونندوبحث تاسف برانگیزتر اختلافات قومی که به این مسجد رخنه کرده.
رستمی نژاد
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 14:53
حضورمحترم دانشجوی محترم مدیریت هم عرض نمایم که یک بار دیگرمتن پایین بنده رامطالعه کنندکه متوجه بشوندکه مادرحین همین که شمااسمش راگذاشتیدمسئولیت ,سکوت نکردیم و بارهاتذکردادیم ودادهم زدیم ومسجدهم دوسه شب به عنوان اعتراض نسبت به کارهانرفتیم بازاثری نکردومسائل راهم درحین مسئولیت افشا، کردیم که بایه سرزدن به مسجدواطلاع گرفتن متوجه خواهیدشد.والآن هم درجمعی پرشورتروپرانرژی تروجوانتروفرهنگی ترو... مشغول انجام وظیفه شرعی خودمیباشم
رستمی نژاد
|
دوشنبه 30 تیر 1393 - ساعت : 14:31
باسلام وقبولی عبادتهای این شبهای بافضیلت / بنده به اطلاع کلیه دوستان وخوانندگان سایت وکسانی که بنده رامیشناسندمیرسانم که بنده بعدازاینکه مشکلات و...مسجدرادیدم ودادهم زدیم واثری نداشت که هرکه هم بجای بنده بودهمین کاررامیکرد/ازآنجاخداحافظی کرده وشواهدبنده هم وجودمردم درمسجدودفترامام جمعه وهییت امنا،هستندکه درشب خداحافظی هم حظورهییت امنا،مسجدتوصیه های کردم وگفتم که من رفتم امافردای قیامت جوابگوی این جوانهاومردم خواهیدبودوبنده هیچ کجاروزه سکوتی نگرفته و آنهایی هم که بنده رامیشناسندوکمی ایمان هم دارندسوابق کارهای فرهنگی بنده رادرمساجدوحتی نسبت به امربه معروف مسئولین و....خواهنددانست که ماهیچ موقع سکوت اختیارنکرده ودادمان هم زده ایم ودردسرهایی هم کشیده ایم که کمترکسی طاقت تحملش را داردوان شا،الله درقضاوت کردن هاکمی انصاف داشته باشیم وهمین ایمان کمی هم که داریم را نسوزانیم ومطمئن باشیداگربنده احساس میکردم که مانع هستم زودترخداحافظی کرده بودم تافردای قیامت جوابگونباشم ولی اقرارمیکنم که بله , مانع کارهای بعضی هابرای رسیدن به هدف دنیاییشان شده بودم وخیلی هم حرصشان گرفته بودوضربه هایی هم زدندوکارهایی هم کردند که به لطف وعنایت خداوندتیرشان همیشه به سنگ میخورد. ان شا،الله هممون عاقبت بخیربشیم / التماس دعا
پاسخ ها
سبحان
|
سه شنبه 31 تیر 1393 - ساعت : 06:36
آخر موضع خودت نسبت به امام جمعه را نگفتی ؟ این هیئت امنا که سنگ اندازی می نمودند توسط امام جمعه منصوب شده بودند یا خیر ؟ موضعت را شفاف بگو ؟ تا متوجه شویم به هیئت امنا هم از اول معترض بودی یا آخر کار معترض شدی ؟
جوان خ شیخ بهایی
|
سه شنبه 31 تیر 1393 - ساعت : 17:38
آقای رستمی نژاد سلام تمام حرفهای شما را من قبول دارم هییت امنا مسجد شیخ بهایی بسیار رفتار بدی با مردم مخصوصا جوانان دارند مخصوصا آقای .... که حتی قصد برخورد با جوانان را دارد ولی مقصر اصلی شما هستید که زمانی که امام جماعت بودید برای برکناری هییت امنا کاری را انجام ندادید خدا به همه ما صبر دهد
دانشجوی مدیریت
|
یک شنبه 29 تیر 1393 - ساعت : 14:50
من هم با نظر آقای رستمی نژاد موافقم ولی ظاهرا ایشان بیشتر حرص خودش را میخورد که عذرش را از مسجد خواسته اند ! متاسفانه برخی از روحانیون مساجد با توجه به اینکه از مشکلات مساجد و هیئت امناها و مدیریت غلط امام جمعه با خبر هستند و سینه پر دردی دارند ولی به دلایلی مثل حفظ جایگاه امام جماعتی روزه سکوت گرفته اند ! و صداشون در نمی آید ! و تا از مسجد میروند و عذرشان را میخواهند لب به سخن میگشاند ؟!!! در حالیکه اگر در مساجد اوضاع خراب است و به فرهنگ شهر ظلم میشود باید سکوت ننمایند و مسائل را در حین مسئولیت افشا نمایند ؟!!
جوانان مسجدالمهدی
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 22:21
مسجد المهدی خ فردوسی مشکلات بسیاری دارد که گفتن انها وقت زیادی را می طلبد من از مدیر سایت خواهش می کنم که خبرنگار خود را به این مسجد بفرستد تا ما به طور مفصل مشکلات این مسجد را بیان کنیم.
شهاب
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 18:47
مسجد شیخ بهایی می تواند پایگاه مناسبی برای فعالیت های فرهنگی باشد و ما جوانهای مسجد (کانون و بسیج و مسجدو..)می توانیم فعالیت های بزرگی در این مسجد داشته باشیم ولی هیئت امنای این مسجد بسیارسنگ اندازی می کنند و امیدواریم که این مانع هم همانطور که مانع قبلی برداشته شد (روحانی قبلی این مسجد) برداشته شود.
ابراهیمی
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 18:28
اگر ما بخواهیم یک تحول عظیمی در بحث های فرهنگی داشته باشیم راهی نداریم جز اینکه به مساجدمان قدرت و اعتلا بدهیم وقتی مساجد حقیقتا پایگاه شدند برای کارهای فرهنگی انوقت شاهد تغییر در عرصه فرهنگ هم خواهیم بود
سلامی
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 18:07
سلام از مدیر سایت خواهش می کنم برای هر مسجدی یک صفحه در سایت ایجاد کنند تا هر مسجدی مشکلات خودش را در همان صفحه بیان کند.
ناصری
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 10:32
من اطلاعاتی در مورد وضعیت مساجد نداشتم ولی وقتی نرات دوستان را خواندم که تا حدودی از خیلی مساجد بودند ، متوجه شدم وضعیت مساجد خیلی خراب است و تقریبا همه هم مشکل دارند ! من موندم امام جمعه شهر در این اوضاع فرهنگی و تهاجم همه جانبه چطوری فردای قیامت جواب خدا را بده ؟ فردای قیامت اگه خدا از امام جمعه سئوال نمود چرا اولین مرکز مسلمین اینطور فشل است خدائیش چی میخواد جواب بده ؟! من که تنم میلرزه !
شاهین
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 10:21
مسجد میلاد هنوز شروع نشده اینقدر مشکل پیداکرده وای به حال آیندش!!!! من هم امام جماعت شبهاشا میشناسم ایشون جزء بستگان آقای ملکیان هستند و .......................................................
ناشناس
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 22:16
آقاسعیدواقعا نزاشتندکه اعتکاف برگذارکنید؟مگه ارث پدرشونه بایدمی انداختینشون بیرون وایکاش یه برخوردی بااینجورمسائل بشه بخداماهم توی مسجدمون المهدی هم همین مشکل رو داریم
شهروند شهرک میلاد
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 20:07
تازه انتخاب امام جماعت مساجد هم سئوال بر انگیز است ؟! معلوم نیست بر چه مبنائی انتخاب میشوند ؟! اگر امام جمعه باز در اینجا هم دلسوز شهر بود می آمد روحانیون را رتبه بندی می نمود مثلا امام جماعتی که به غیر از نماز و منبر کار فرهنگی انجام میدهد و با جوان و نوجوان فعالیت فرهنگی انجام میدهد باید با کسی که نماز را میخواند و میرود فرق نماید ؟! کسی که سواد فرهنگی دارد و میتواند به پرسشهای جوان و دانشجو جواب دهد فرق قائل گردند ؟! ولی هم اکنون امام جماعت ظهر که یک نفر است از گز و من موندم چطوری نماز را در اینجا میخونه ؟! امام جماعت نماز شب هم که فامیل آقای ملکیان ا ست ؟؟؟؟؟؟؟ من خودم چند تا روحانی می شناسم که هم جوان و هم خیلی باسواد هستند و هم سابقه کار فرهنگی با جوانان و نوجوانان را دارند (البته نه پولی مثل بعضیها ) هم حاضرند به غیر از نماز ساعتها وقت بگذارند برای امور فرهنگی مسجد . ولی متاسفانه اینها برای روحانی مساجد انتخاب نمی شوند ؟؟؟؟!!!!!!!!!
شهروند شهرک میلاد
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 19:23
الآن چند هفته است که مسجد شهرک میلاد افتتاح شده و از همون اول هم سریع یک سری اومدند و مسجد را دست گرفتند و خودشون را کردند رئیس ! من نمی دونم که امام جمعه و دفتر امام جمعه و ... چرا و به چه علت اینطوری عمل می نمایند ؟! الآن برخی افرادی که اومدند و مسجد را دست گرفتند کسانی هستند که نه سابقه فرهنگی دارند و نه کارنامه ای و فقط اومدند که برای منافع سیاسی مثل انتخابات از جمله شورای شهر و ... سود ببرند ! به خدا اگر امام جمعه دلش برای وضع شهر میسوخت به هر کدام از اینها که اومدند هیئت امنا را دست بگیرند ، سئوال میکرد که شما کجا سابقه فرهنگی داری و کجا کار فرهنگی مخلصانه ( نه برای حقوق و پول و منصب ) انجام دادی کجا و در کدام هیئت و کانون فرهنگی و یا بسیج زحمت کشیدی و کار کردی و از سواد کار فرهنگی سئوال مینمود که چند تا کتاب خواندی ؟ اصلا رفتارش با جوان و نوجوان چطوره ؟ ولی متاسفانه ....
امام جماعتی که تجربه 20
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 16:42
ماخواهشی کا ازامام جمعه محترم داریم این است که اگربه روحانیون وائمه جماعات مساجداعتماددارد بگذارندخودروحانی باهمکاری جوانان مسجدوتجربیات پیرغلامان ومتدینینی که برای رضای خداکارمیکنندبرای یک سال هم که شده هییت امنا رامشخص ونتیجه راببینند
امام جماعت مسجد
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 16:34
بنده درتمامی مساجدشاهین شهراقامه نمازداشته ام وهرکدام هم حدودچندسالی بوده ام وهمین مشکلات درهمه مساجدوجوددارد وطبق تجربه بنده مشکل اصلی مساجدوجودهییت امنا،ی است که خودرابانی اولیه مسجدمیدانندوحرفشان هم این است که مامسجدرو ساختیم پس کسی هم حق دخالت رادرکارهای مانداردوکسی هم نیست بگویدبرای خداساختی واجرت هم باخداحالا بزارکارفرهنگی بشه جوونابیاند وحتی چاره ندارندخودشون بااون سن وسال یکی دوسال بیاندحوزه ویه لباس بپوشندوکارتمام !! بنده یه سوال دارم چندسال دیگه که این پیرمردهای مساجدبه رحمت خدارفتند کسی هم دیگه توی مساجدهست ؟ چه کسی فردای قیامت جوابگو ی جوونای که ازمساجدپاشون بریده شده ودین گریزشده انداست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جوانان مسجد المهدی
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 15:43
امام جمعه شاهین شهر مدت زیادی است که در حال خریدن خانه های اطراف مسجد المهدی می باشد تا مثل همیشه در زمینه توسعه و گسترش مسجد کوشا باشد. یکی به امام جمعه بفهماند که الآن همین مسجد اجازه فعالیت به چند جوان این مسجد نمی دهد که فعالیت فرهنگی نمایند ، اونوقت مسجد را بزرگ مینمائی که چه شود ؟ آخه چند نفر جوان را جذب نمودید به همراه هیئت امنا که میخواهید مسجد را گسترش دهید ؟؟؟؟؟؟ آخه برای چند پیرمرد و عده ای از مسنهای مسجد که اجازه فعالیت و دخالت به جوانان مسجد نمی دهند میخواهید مسجد را گسترش دهید ؟؟؟! به خدا آدم از اینها انگشت به دهان می ماند ؟ چرا نمی فهمند که شغل امام جمعه با شهردار بودن فرق داره ! اگه به شهردار بودن علاقه دارید بروید شهردار شوید و بگذارید یه کسی که به معنویت و اخلاق بیشتر از ساخت و ساز اعتقاد داره ، امام جمعه بشه !
محمد
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 14:59
در مسجد قائم نظامی مشکل اصلی در انجام کارهای فرهنگی همین هیئت امنای بدون فکر فرهنگی و غیر متخصص در کارهای فرهنگی هستند که سد راهی برای انجام کارهای فرهنگی در این مسجد شده اند ما در این مسجد مشکلات زیادی داریم که اگر بخواهم یک یک این مشکلات را بیان کنم خودش یک طومار بلند بالا خواهد شد.
عبدالله
|
جمعه 27 تیر 1393 - ساعت : 09:43
بیاییم مساجد را از سه وعده درشبانه روز به مساجد 24 ساعته تبدیل کنیم . مثل مساجد زمان جنگ . مساجد ما در بیشترین زمان در دست یک خدام ... مبحوس است و............... برای مساجد ارزش بیشتری قائل شویم برنامه دراز مدت داشته باشیم . از فکر و همکاری جوانان بخصوص دانشجویان کمک بگیریم و برای کلاس های آموزشی موثر در جامعه با هزینه خیلی کم جوانان را به مساجد با دل و جان و روح مایل کنیم . برای اینکار باید هزینه کنیم و ارزش آن را دارد . اما مساجد ما امروزه به قسمتهای تجاری تبدیل شده اند که زیر زمینش را اجاره میدهند و همینطور اطراف و دور و برش را و یا برای سالن های فاتحه . در کل وضع ظاهری خوبی ندارند اگر چند تا کاسب و بازاری آنجا را صفائی بخشند . می بینیم که کمی مردم بیشتر اجتماع می کنند ( البته غیر از ایام خاص مثل رمضان و غیره) . در هر صورت باید به مساجد بیشتر برسیم .در مسجد نباید فکر پول درآوردن باشیم باید فکر پول خرج کردن باشیم . تک تک مساجد باید بروز شود همانطور که احتیاجات مردم فرق کرده است . باید مساجد تمیز همراه با لوازم بهداشتی های تمیز و مدیریت خوب و خداپسندانه داشته باشیم تا جوانان جذب شوند و مساجد را از پایگاه کهن سالان به پایگاه مردمی فعال تبدیل کنیم . منظورم این است که هم باطن و هم ظاهر و هم یک سیر اسلامی به دور از سیاست بازی این دسته و آن دسته در مساجد جریان داشته باشد فقط برای رضای خدا و رفع احتاجات مردم . و البته وظیفه هر فرد مسلمان می باشد که در حد توانایی خود به این امر کمک کند ولی در کشور اسلامی دولت هم باید خیلی بیشتر به این امر بودجه و برنامه صحیح بدون ریخت و پاش اختصاص دهد تا مساجد که در بطن مردم می باشد در خدمت دین و دنیا و احتیاجات آنها باشد مثل زمان جنگ که فعالیت مساجد یک چیز خودجوش تقریبا بود.بر حسب احتیاجات مردم و احتیاج دولت به مردم شکل گرفته بود . بیاییم همانطور که بانک هایمان روز بروز فعال و فعالتر می شوند و روز به روز اماکن بیشتری خریداری می کنند و توسعه می دهند به فکر توسعه مساجد هم باشیم . هر محله با توجه به اهالی خیر خواه و امکانات خودش و با کمی برنامه ریزی اولیه توسط متفکرین می تواند به یک پایگاه خوب مردمی تبدیل شود.البته یک پایگاه خوب و مردمی و اسلامی میتواند چیز جالبی برای بعضی ها نباشد چرا که آن مسجد فعال و پایگاه خوب مردمی می تواند با فحشا در محله مقابله کند یا می تواند با توزیع مواد مخدر در محله مقابله کند و می تواند با خیلی از اشکالات محله مثل بد حجابی و فساد و در مجموع خیلی از مشکلات در جامعه مقابله کند که این البته از نظر بعضی ها کار خوبی نیست و باید مردم ما درگیر مسایل فرهنگی و غیره همواره بمانند و شاید اداره مساجد به همین نحو و فقط برای اقامه نماز کافی باشد و ...
انشاالله خداوند کمک کند و با همیاری مردم خوب بتوان مساجد را فعال و از نظر کیفی و کمی ارتقا داد . انشاالله
سعید
|
پنج شنبه 26 تیر 1393 - ساعت : 18:33
ما میخاستیم در ایام شبهای قدر اعتکاف در مسجد حضرت ابالفضل شیخ بهایی برگزار کنیم اما وقتی این مساله را با هیئت امنا مطرح کردیم به شدت مخالفت کردند وحتی کار به داد وبیدادو دعوای لفظی کشید .مگر ما جرم کردیم یا خواسته غیر معقول وغیر شرعی داشتیم که با ما اینطور برخورد کردند ؟
رستمی نژاد
|
پنج شنبه 26 تیر 1393 - ساعت : 17:17
باسلام واحترام وتسلیت این ایام خدمت خوانندگان سایت:بنده حدوددو سال امام جماعت مسجدحضرت اباالفضل(ع)خیابان شیخ بهایی بودم واین مسائل ونظراتی که دوستان دراینجانسبت به مسجدزده اند را تاییدمینمایم وبنده بارهااین مسائل وبدترازاینهارادراین مسجددیدمو به مسئولین مربوطه اطلاع دادم ونتیجه نگرفتم وحتی هییت امناراخواستیم تغییری باجوانهاودوستان فرهنگی بدهیم که متاسفانه باتهمت وافترا،وبابرخوردبعضی هامواجه شدیم به خاطرهمین مسائل وحتی خیلی بیشترازاینهاالآن حدوددوماه است که بنده ازآن مکان خداحافظی کردم ودرمسجدی دیگرمشغول به کارفرهنگی واقامه نمازوانجام وظیفه شرعی خود میباشم وحتی همین مسئله مناره روی مسجد هم, روزی که قرارشدقراردادش راببندندبنده مخالفت کردم وگفتم که برای ساخت مناره (بانی) داریم واین مبلغ راصرف کارهای فرهنگی کنیدکه تمامی هییت امنا آرای مخالف دادندوبالحنی تندوبابی احترامی نسبت به مسائل فرهنگی صحبت کردندکه بنده حدوددوشب به عنوان اعتراض مسجدنرفتم که باواسطه حاج آقای نریمانی مسجدرفتم و حتی قراردادهم بامبلغی که میشدکمترنوشت , باندانم کاریهای بعضیشان بالاتربسته بودند آنهم درزمانی که بنده برای منبروسخنرانی ایام فاطمیه(س) شیرازدعوت بودم وبنده رادرکارانجام شده قراردادندوحتی نسبت به خادم مسجدکه جوانی متدین وفرهنکی وفعالی بودآنقدرتهمت وافترا،بستندکه بنده خدابدون خداحافظی ازآنجارفت وحتی روحانیون قبل ازبنده هم به همین منوال مسجدرارها کردندوچه کسی میخواهد این مسائل راپیگیری کندخدامیداند وجا دارددرهمین جااین بنده حقیرازتمامی دوستان مومن وجوانم درمسجدوکانون فرهنگی مسجدکه به بنده لطف داشتندوتماس وحضوری خواستندکه این سنگرراحفظ کنم بگویم اینکه بدانیداین قلیل آدمهای دنیادوست ودنیاپرست ازهیچ کاری برای براندازی کسی دریغ نمیکنندتاخودشان برمسندی بنشینندواینطورظلم درحق جوانهای مومن وفرهنگی بکنند . ولازم به ذکراست که میتوانستیم ومیشدباهمت جوانان مسجدکه بعضی هاشون میگفتندبعدازشماماهم نرفتیم مسجدکاری کرداماخودرابیشتردرمکان ومعرض تهمت قراردادن جایزنبودوخداشاهدوناظربراعمال وکردارهمه مااست/ برای تمامی دوستانم آرزوی موفقیت وسربلندی ازخداوندمنان را دارم // ان شا، الله عاقبت همه مابخیر شود
پاسخ ها
از جوانان مسجد خیابان شیخ بهائی
|
شنبه 28 تیر 1393 - ساعت : 22:36
سلام آقای رستمی نژاد . مطالبی که در انتقاد از هیئت امنا گفتید کاملا درست ولی در زمانی که خود شما هم در مسند روحانی بودید کار و تلاشی برای تغییر هیئت امنا انجام ندادید و با آنها مسامحه کاری می نمودید اگر شما از آنها گلایه داشتید باید محکم جلوی آنها می ایستادید نه اینکه حالا که دیگر در مسجد نیستید زبان به گلایه باز کنید ! شما در همین انتقاداتی که بیان داشتید حاضر نشدید از کسی که بانی نصب این هیئت امنا بوده انتقاد نمائید ! بله شما یک کلام از امام جمعه و دفتر ایشان که باعث تمام اختلافات و دو دستگیها است انتقاد ننمودید به راستی چرا در مقابل اینها سکوت نموده اید ؟!!!!!!!!!!! چه کسی این هیئت امنا را انتخاب نموده ؟؟ ما بچه های مسجد خیابان شیخ بهائی از هیئت امنا به شدت گلایه داریم ولی از شما هم آبی نچوشید !!!!!
کارمند
|
پنج شنبه 26 تیر 1393 - ساعت : 13:03
من تعجب میکنم فرهنگسراها که در حال حاضر اغلب فعالیتی در انها هم انجام نمی شود یا به ندرت انجام می شود از صبح تا شب باز هستند و حتی مامور ونگهبان دارند که استخدام انجاست و موظفند به خوبی به فرهنگسرا برسند و مراقب ان باشد. اما مساجد ما که جمعیت زیادی دارد و غالبا مراسم دارد و محل خوبی می تواند برای فعالیت های فرهنگی باشد غیراز اوقات نماز تعطیل هستند وحتی نمی توانند از عهده خرج خادمشان هم برایند ! واقعا جای تعجب دارد. چرا اینطوره؟
زهرا
|
پنج شنبه 26 تیر 1393 - ساعت : 11:36
بنظرمن یکی از عوامل دور شدن مردم از مساجد خادمین مساجد هستند که غالبا مساجد خادمین پیر و بداخلاق و تندخو دارند یا بخاطر کهولت سن حال کار کردن ونظافت مساجد را ندارند. در صورتی که خادمین مساجد باید انسانهای باتقوا و جوان و اهل خدمت و فعال باشند مودب و زرنگ باشند و واقعا بدانند که در مسجد خادم هستند نه رییس.
نادری
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 18:22
در گذشته هر مسجدی در محل محور بود همه فعالیت ها در مسجد انجام میشد حتی وقتی کسی می خواست بگوید مال کدام محل است اسم مسجد ان محل را می اورد مثلا می گفت من بچه محله مسجد سیدم. یا بچه محله مسجد لنبانمو... ولی الان مساجد بخاطر کم کاری حتی این نام و اوازه خودشان را از دست داده اند بطوری که حتی بعضی از اهالی همان محل نمی دانند که در محلشان مسجد کجاست؟و یا اسمش چیست؟
یک کارگر
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 15:50
چرا باید بعضی مراکز تجاری تو این شهر که محلی برای فحشا ومنکر هست تا پاسی از شب باز باشند و محلی برای رفت وامد مردم باشند اما در خانه خدا به سرعت بسته شود و هیچ کس نتواند از این محل با معنویت استفاده کند؟خب من جوان وقتی از سر کار می ایم که نماز تمام شده و در مساجد بسته شده تو خانه هم که امکان خلوت با خدا نیست (بخاطر بچه ها و تلوزیون و....)ایا من به عنوان یک شهروند نه به عنواان یک مسلمان حق استفاده از فضای مسجد را ندارم؟نتیجه چه می شود؟ اینکه من مجبورم برای تخلیه مشکلات روحی که ناشی از عوامل مختلفی است به پارک بروم وخب می دانید پارک رفتن همان و دچار گناه شدن هم همان... مقصر کیست؟ اما اگر در خانه خدا باز بود حداقل دقائقی با خدای خودم خلوتی و انسی می گرفتم وشارژ روحی می شدم. اما....
ناصر
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 01:53
با این اوضاع اصلا صلاح نیست که بعضی از مسئولین از این شهر بروند ، آنها باید بمانند و پاسخگوی عملکرد خود باشند و این افتضاحاتی که بو جود آورده اند را درست کنند بعد برونند -زیرا این افراد (مثل بعضی از هیئت امناها) که بواسطهء این آقایان مسئول در شهر ریشه دوانده اند هر کس دیگر هم که جایشان بیایند اجازهء کار به آنها را نمی دهند و با کارشکنی همه چیز را خراب می کنند پس این آقایان مسئول خود باید این افتضاحات را درست کنند.
بردی
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 01:20
کثیف بودن و دمده بودن مساجد و عدم امکانات به روز و قدیمی بودن امکانات مساجد و هم یکی از عوامل دور شدن مردم از مساجد می تواند باشد.
سجاد
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 00:35
آقای مدیر سایت شما که می گویید اسم نیاورید بابا ما چطور بگیم که بعضی از مساجد بخدا مشکل خاصی ندارند فقط اصلی ترین مشکل انها همون اقایونی است که اسم میاریم که مسجد را کرده اند محلی برای ابراز وجود خودشون کسایی که تو خانوادشون نمی تونند مدیریت کنند اومدند تو مسجد وشدند مدیر مسجد و نمیذارند کار توی مسجد انجام بشه. تازه ما اینجا حرفمون را به راحتی و با شجاعت می زنیم اونها هم اگه شجاعند بیان حرفشونا بزنند و جواب بدند بابا ما با اینها تو مسجد دعوا کردیم وحرف ادم تو کلشون نمیره خب اینجاهم که شما سانسور می کنید پس ما کجا حرفمونا بزنیم؟
محمد
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 00:25
بنظرمن سبک زندگی مردم که عوض شده نگاه انها هم به مسجد عوض شده وقتی حضرت اقا می فرمایند که ما باید سبک زندگی اسلامی را الگو قرار دهیم خب در این سبک زندگی اسلامی مسجد نقش محوری وکلیدی دارد. اما متاسفانه با مدیریت غلط فرهنگی و ناتوانی مسئولین فرهنگی وقتی ماهواره ها به منازل راه پیدا کرد وقتی پول نزول بوسیله بانکها سر سفره مردم رفت و .... و سبک زندگی مردم عوض شد دیگر مسجد نقش محوری وکلیدی در زندگی را طبیعتا نخواهد داشت و حتی نقش معارض با زندگی ها را پیدا خواهد کرد. خب دیگر میل و علاقه به حضور در مسجد برای مردم نیست حالا اگر بی لیاقتی مدیریت مسجد را هم به این قضیه اضافه کنیم. ببینید نتیجه چه می شود . وچه خواهد شد.
جواد
|
چهارشنبه 25 تیر 1393 - ساعت : 00:00
پس همه مساجد شهر که در نظرات به شدت از اوضاع مساجد گلایه مند هستند ؟ یکی به من بگه پس امام جمعه و دفتر امام جمعه در این 12 سال چیکار میکردند ؟ پس بگو چرا شما انقدر به امام جمعه گیر میدید ! اوضاع خیلی خرابه ! اصلا نمی دونستم اوضاع مساجد اینطوری است !
صلاحی
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 23:43
در بحث رکود فرهنگی مساجد نقش اداره اوقاف را نباید نادیده بگیریم. چون تمام هزینه ها و درامدهای مسجد زیر نظر اداره اوقاف است و حتی موقوفات مساجد مانند مغازه ها و... که می تواند در ایجاد درامد برای مسجد نقش داشته باشد اما متاسفانه با مدیریت غلط اداره اوقاف (و مخصوصا ا... که در این چندساله بلایی بر سر مساجد اورد که اثرات انرا هم اکنون و هم در اینده مشاهده خواهیم کرد.)گاها این مغازه ها که وقف بوده از دست مسجد خارج شده یا ماهانه یک مبلغ بسیار ناچیزی به مساجد داده می شود. خب وقتی درامد مسجد کم باشد مسلما در بحث های فرهنگی هم نمی تواند موثر عمل کند.
سجادی
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 20:01
مسجد حافظ که یک مسجد خصوصی است و یک عده سرمایه دار انجا را ساخته اند و خودشان هم مدیریت می کنند حتی اجازه تشکیل پایگاه بسیج را هم نمی دهند و حتی نمیگذارند در انجا شعارهای انقلابی بعداز نماز گفته شود اینکه دیگه بدتر از همه است.
مدیر سایت
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 19:04
با تشکر از خوانندگان محترم سایت . پس از درج این مطلب با سیل نظرات شما دوستان محترم مواجه شدیم . ولی بسیاری از نظرات با کمال تاسف غیر قابل نمایش است چون با نام آوردن از اشخاص و ایراد اتهاماتی همراه می باشد و از آنجائی که شما دوست محترم به صورت ناشناس نظر را درج می نمائید غیر قابل نمایش است . لذا سعی شود انتقادات خود را به صورت کلی بیان نمائید و یا آدرس و مشخصات دقیق خود را اعلام نمائید . با تشکر
ناشناس
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 18:12
بسکه به نظر ما جوانها در مسجدالمهدی خ فردوسی اهمیتی داده نشد و برخوردهای بسیار بدی در مسجد با ما شد خودمان به فکر تشکیل یک هیئت در خ فردوسی شدیم به نام هیئت مکتب الحسین(ع) که ما مجبوریم برای اینکه برنامه های هیئت را اجرا کنیم کلی هزینه بدهیم وزحمت و سختی بکشیم در حالی که مسجد همه امکاناتی دارد و رایگان هم می باشد .
عباس زاده
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 17:52
وقتی ما می گوییم مدیریت مساجد باید به دست جوانان خوش فکر و با لیاقت فرهنگی و باسواد باشد بخاطر این است : در مسجد خ شیخ بهایی وقتی دکل مخابرات را روی سقف مسجد گذاشتند از طرف مخابرات حدودا مبلغ 30میلیون تومان به مسجد پرداخت کردند. خب این پول کمی نبود ونیست و میشد با این پول طرح های علمی ,فرهنگی ورزشی و.... برای جذب مردم وجوانان اجرا کرد اما هیئت امنایی که فکرشان فرهنگی نیست با این پول دوتا گلدسته برای این مسجد خریدند و حدود بیش از 15میلیون تومان هم بدهکار شدند حالا هرشب تو مسجد به مردم التماس می کنند که توروخدا پول بدید که بدهکاریمان را بدهیم. خب بنظر شما ما به این هیئت امنا باید چه بگوییم؟ چرا این پول را اینطور خرج کردند؟ آیا گلدسته های مسجد جزء نیازهای اساسی و با اولویت اول مسجد بود؟ مسجد زیبایی که خالی از نمازگزار باشد به چه دردی می خورد؟ وقتی هم که اعتراض می کنیم با تهدید و داد وبیداد جواب ما را می دهند .ما این فریادمان را کجا ببریم؟
سهراب
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 14:39
من اهل مسجد نیستم،اما الان که این پیامها را میخونم میبینم چقدر وضعیت مساجدما اسفباره!خدا به خیر بگذرونه
احمدی
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 05:28
مسجد امام حسن خانه کارگر که فقط وفقط بدست آقای ... اداره میشه و هیچ جوانی در اداره این مسجد دخیل نیست، یعنی اصلا اجازه نمیدن که ما کاری انجام بدیم، هرکاری که خودشون تشخیص بدن که درسته انجام میدن نه نظری نه مشورتی هیچی.
میثم
|
سه شنبه 24 تیر 1393 - ساعت : 01:24
تو حسینه فریدنیها فرعی 11عطار که اوضاع خیلی بدتره فقط کافیه یکم نمازت طول بکشه خادمش در را روت قفل میکنه و فردا ظهر در را برات باز میکنه!!! حق هیچگونه اعتراضی اونجا به هیچ کسی نیست حتی مراسمات دعای توسل وکمیل هم ممنوع است!!و باید تا نماز را خوندی فرار کنی وگرنه عواقبش به گردن خودته
شهروند ساکن محله شیخ ب
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 20:02
در مسجد حضرت اباالفضل خ شیخ بهایی ما جوانان فعال و با انگیزه و تحصیلکرده از مقطع لیسانس تا دکتری داریم.اما مدیریت مسجد به دست چند نفر آدم بی حال و خسته و پیر و .... و... قرار دارد که اصلا احترامی و جایگاهی برای حضور اینگونه جوانان قایل نیستند و همین عامل باعث دفع و دوری جوانان از این مسجد شده وقتی هم که به عملکردشان اعتراض میکنیم با برخورد بد و بی ادبانه آنها مواجه میشویم وحتی ما را تهدید میکنند که اگر بخواهید زیاد حرف بزنید توی مسجد راهتان نمی دهیم!!!!! چرا؟؟خب مگه مسجد ملک اینهاست که اینطور با امثال من جوان برخورد میکنند؟؟؟چه کسی اینها را برسر مدیریت مسجد قرار داده،؟؟ چرا نظارتی بر عملکرد اینها نیست؟؟
علی
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 18:26
الان که این پیامها را میخونم میبینم واقعا انگار درد مشترک همه ما جوانها وکسانی که دغدغه فرهنگ داریم یکی است من هم در مسجد محلمان مسجد الزهرا همین مشکلا داریم.چرا این طور است؟؟؟!!
صالحی
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 16:17
بازم خداراشکر که در مساجد بالاخره هیئت امناشون عوض میشوند اما خدا به داد حسینیه هایی برسه که مختص یه قومیت خاصند مثل بختیاری ها یا فریدنی ها،اونجاها که دیگه اصلا حق اظهار نظر یا کار فرهنگی داده نمیشه و یک خفقان عجیبی اونجا برپاست کاملا دیکتاتوری!!!
م
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 15:26
یه چیز جالب براتون بگم که فکر کنم هیچ کس باور نکنه ! من مدتی در حسینیه بختیاریها بودم و قصد داشتم کار فرهنگی انجام بدهیم . وقتی برای ایجاد جذابیت برای جوانان و نوجوانان به هیئت امنا گفتیم میخواهیم باشگاه ورزشی در زیر زمین راه بیندازیم . گفتند نه . گفتیم میخواهیم پایگاه بسیج راه اندازی نمائیم ، باز مخالفت نمودند . گفتیم بازیهای رایانه ای راه اندازی نمائیم ، باز مخالفت نمودند خلاصه هر کار فرهنگی گفتیم و هر طرحی دادیم مخالفت نمودند . آخر گفتیم پس ما چطوری جذابیت برای جوان و نوجوان ایجاد نمائیم که در جواب گفتند که ما حسینیه را فقط برای نماز و ختم ساختیم !!!!!!!!!! و کار دیگه انجام نمی دهیم ! در حالیکه حسینیه وقف بود و اداره اوقاف و امام جمعه به راحتی میتوانستند چند تا انسان فرهنگی بگذارند داخل هیئت امنا ولی امام جمعه برای اینکه به بختیاریها بر نخورد چند نفر را گذاشته هیئت امنا که فقط مراسم ختم را به عنوان کار فرهنگی می شناسند ! ببینید در این اوضاع فرهنگی جامعه امام جمعه این شهر دارد چه ظلمی مینماید !!!!!!! انشاءالله خداوند تقاص این افراد را بدهد .
ج. ه
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 12:43
من از ساکنین خ شیخ بهایی هستم و واقعا تاسف می خورم که مدیریت مسجد حضرت اباالفضل خ شیخ بهایی به دست عده ای پیرمرد قرار دارد که خودرای هستند و اصلا معنای کار فرهنگی را نمی دانند و حتی نمیگذارند که در آنجا جوانها کار فرهنگی انجام بدهند وحتی یکی از هیئت امنا یه چوب بزرگی در دفترش قرار داده که اگر کسی خواست به عملکرد آنها اعتراض کند یا اینکه خودش مستقلا کار فرهنگی انجام بدهد با آن چوب درسی به او بدهد که فرهنگ وکار فرهنگی را برای همیشه از یاد ببرد ببینید مساجد ما به کجا کشیده شده است!!!!
ن
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 05:27
البته همه هیئت امناها هم پیر مرد نیستند و برخی شون انسانهای فرهنگی هستند . مثلا مسجد هشت بهشت برخی از هیئت امناهاشون که من مسجد میروم انسانهای پا کاری هستند . البته این مسئله هم چند سال قبل بود که چون اینها زیر بار حرف زور نمی روند ، امام جمعه تا مدتی مسجد را تعطیل نمود و به روحانیون گفته بود که به مسجد هشت بهشت نروید ! و در همان موقع حالا یا به عمد یا اتفاقی اداره گاز آمد و گاز مسجد را قطع نمود البته شاید امام جمعه در جریان نبود ولی یکی از روحانیون که فامیل حاج آقا هست و در اداره گاز بود ظاهرا تاثیر گذار بوده . خلاصه نمیذارند هیئت امناها مستقل کار کنند
یک روحانی
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 01:43
می خواستم به مردم بگویم سر افتتاح مسجد میلاد نمی دونید امام جمعه و مسئول دفترش چه قشقرقی تو شهر بخاطر امام جماعت اونجا به پا کردند خود هیئت امنا به بعضی از روحانیون گفتن که بشون گفته شده اون روحانی را که ما می گیم باید بگذاری وگرنه نماز رو تعطیل می کنیم خداوکیلی این درستشه . ببینید برخی ائمه جماعت این مسجد را از بستگان و دوستان کی هستند؟
خیرخواه امام جمعه
|
دوشنبه 23 تیر 1393 - ساعت : 01:40
یکی از ائمه جمعه شهرستان می گفت بیشترین تمدید امام جمعه ای که تا کنون داشتیم 11 سال بوده ولی جناب ملکیان تا کنون 12 سال امام جمعه بوده و اینکه برای 3 سال دیگه حکمش تمدید بشه خیلی مسأله سوال برانگیز است ایشون دیگه از کسوت امام جمعه ای خارج شده و حکم یک مسئول در شهر را دارد و این شایسته یک امام جمعه نیست . ایشون می گفت من خودم حکمم که تمام شد خودم می رم خوب نیست که یک امام جمعه 12 سال تو یک شهر باشه تازه بازم سعی کنه با برخی مسائل حکمش را برای 15 سال ادامه بده. من به اون امام جمعه عرض می کنم که طبیعیه اگر جناب ملکیان زودتر می رفت با احترام شهر را ترک می کرد نه اینگونه امروز هم در بین مسئولین و هم حزب اللهی های شهر و حتی اطرافیان ملکیان حرفهایی پشت سرایشون بزنند که جایگاه امامت جمعه خراب بشه البته جلوی خودش چیزی نمیگن ولی من خودم مسئولین شهر را دیدم که میگن ماهم از دستش خسته شدیم و حتی اطرافیان ایشون که می گن ماهم نظرمون اینه که دیگه بسه و تازه حزب اللهی های شهر و متدینین که نگو . جناب ملکیان ما خیرخواه توایم بازم دیر نشده امروز رفتن شما بهتره تا 4 ماه دیگه بگذارید شهر یک نفس تازه ای بکشد زمان آقای شوشتری مساجد شهر مملو از جوان و نوجوان بود حضور دوازده ساله شما در این شهر باعث شده که مساجد مملو از پیرمردان شده مبارک باشه
ج.ر
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 20:06
بیشتر مساجد شبیه به تالاری هستند برای مراسمات عزاداری که نمازخانه هم دارند!!!!!! - این صابر هم در مطلب قبل ذلیل شد حالا اومده اینجا هم ذلیل بشه ؟!!!!
میثم
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 19:37
صابر فکر کرده از سوءالات در رفته ، آهای صابر بیسواد چرا در مطلب قبلی در رفتی و جواب سوءالات را ندادی ؟ کار به بحث علمی رسید فرار کردی ؟ فهمیدی اگه جواب بدی ضایع میشی حالا اومدی فکر کردی آبا از آسیاب افتاده - اینجا هم نظر گذاشتی فقط پاچه خواری کردی و چیز دیگری ندارد .
گودرزی
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 19:12
واقعا انسان میخواهد دق کند ! در وضعی که دشمن از هر وسیله ای مثل ماهواره و اینترنت و روزنامه و اسباب بازی و لباس و .... برای منحرف نمودن نسل کنونی استفاده می نماید ! حداقل مساجدی هم که باید در دست مبارزان فرهنگی تحصیلکرده و با سواد باشد ، وجود ندارد ! آخه انسان این درد را به کجا ببرد ؟؟؟ امام جمعه این شهر با این اوضاع به جای اینکه مساجد را به دست جوانان خوش فکر فرهنگی بدهد به دست پیرمردهائی داده که از کار فرهنگی فقط نماز خواندن و دعا خواندن را قبول دارند و با هر کار دیگه مخالفت مینمایند !!! این درد را به کجا ببری ! چرا ؟ به خاطر اینکه امام جمعه میخواد تمام ریش سفیدها ازش راضی باشند و کسی ناراحت نشود !
عرب
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 18:21
هیئت امنای مساجد توسط امام جمعه انتخاب میشوند و ایشان هم کسانی را برای هیئت امنای مساجد انتخاب می نماید که اکثرا یا افراد صاحب پول و قدرت و اعتبار باشند و این افراد هم اکثرا اصلا از مقولات فرهنگی سر در نمی آورند برای همین می بینید که به جای اینکه مساجد نقطه قوت ما باشند محل رفت و آمد چند پیرمرد شده اند و از جوانان خبری نیست اگه برخی جوانان هم در مساجد هستند این جوانان به خاطر دلسوزی که برای کار فرهنگی دارند خود را با زور در مساجد حفظ مینمایند البته بیشتر کارهای فرهنگی هم که میخواهند انجام دهند با مخالفت هیئت امنا مواجه میشود
یک مسجدی
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 17:05
آقا هیئت امنای مساجد انتخابی هستند یا انتصابی؟؟؟ اگر انتخابی هستند پس چرا ما هیچوقت ندیدیم تو مسجد برای تعیین هیئت امنا انتخاباتی برگزار بشه!!!واگر انتصابی هستند معیار منتصب کنندگان برای هیئت امنا چیه؟؟؟خواهش میکنم مسئولین پاسخ بدهند.
صابر
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 15:19
مشکل شما با امام جمعه محبوب ومحترم این شهر چیه؟چرا هر معضل ومشکلی میبینید به گردن این مردبزرگوار و عزیز میندازید؟ امام جمعه. تو این شهر نقش پیر میکده را داره که با توصیه های اخلاقی خودشون خط ومشی صحیح ودرست را نشان میدهند حالا اگرهیت امنای مساجد به حرفهای این پیر دلسوخته گوش نمیدن تقصیر امام جمعه هست؟اگرچه شما در قضاوتهایتان هیچگاه جانب انصاف را رعایت نکردید!ولی بزودی خدا شما را ذلیل خواهد کرد.
پاسخ ها
گفتگوی صابر و محمد
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 17:21
صابرخان . به من بگو هیئت امنای مساجد را چه کسی انتخاب مینماید ؟ صابر : خوب معلومه امام جمعه انتخاب مینماید .
حالا بگو چرا هیئت امناهای مساجد اغلب پیرمرد و مسن هستند ؟ صابر : خوب چون از امام جمعه راضی و خشنود هستند
چرا از جوانان که هم سطح علمی خوبی دارند و هم تجربه کار فرهنگی دارند و هم انرژی دارند و هم اخلاق مناسب با نوجوانان دارند استفاده نمی کند ؟ صابر : چون اکثر به اتفاق جوانان شاهین شهر با عملکرد فرهنگی پیرمرد مدارانه امام جمعه مخالف هستند و باعث شکل گیری هسته های مخالفان در مساجد میشود و حکومت 12 ساله امام جمعه سقوط مینماید .
شهروند وظیفه شناس
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 15:04
ما وقتی می توانیم از این مشکلات فا ئق اییم که مثل زمان جنگ بسیجی وار و به دور از هر گروهی خالصانه و برای هدفی مشخص به دور از سیاست زدگی عمل کنیم .
نمازگزار مسجد الزهرا
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 14:59
من تو بعضی از مساجد این شهر دیدم که هیئت امنای مساجد تو مسجدشون العیاذبالله خدایی میکنن!!! حتی خودشون پاسخ به مسائل شرعی هم میدهند!!!!جالب اینجاست که حتی اگر کسی استخاره هم بخاد براش انجام میدن!!!خداوکیلی روشون نمیشه وگرنه لباس روحانیت هم میپوشیدند و تو محراب امام جماعت هم میایستادند!!!! چرا اینقدر پرو شدند؟؟؟!!!چه کسی این پررویی را بهشون داده؟؟ چه قانونی به اونها این اجازه را میده که مسجد را ملک خودشون بدانند و هرکاری که دلشون بخاد انجام بدند وحتی به نظر روحانی مسجد هم احترام نذارند؟؟؟!!!!!
محمد حسین
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 13:46
ما جوانان وفعالین فرهنگی مساجد هرچه زجر میکشیم از دست این امام جمعه و هیئت امناهای مساجد هست خودشون که حال کار کردن ندارن نمیدارند ما جوانها هم کار فرهنگی انجام بدیم خواهش میکنم به ما جوانها هم فضای کار فرهنگی را بدید
حسین
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 12:50
سلام به نظر من اگر بخواهیم یک تحول بزرگ فرهنگی در سطح شهر وحتی کشور داشته باشیم باید مساجد را فعال کنیم،چون بهترین و قویترین پایگاه برای فعالیت های فرهنگی مسجد است. اما واقعا باید متاسف باشیم که مدیریت این چنین پایگاهی با وجود همه امکانات ورایگان بودن آن امکانات به دست تعدادی پیرمرد ...و ...و ... و ... افتاده که اصلا معنای فعالیت های فرهنگی را نمیدانند وتنها چیزی که از فرهنگ می فهمند این است که سه وقت نماز به مدت نیم ساعت خوانده شود و هرکسی هم که به رحمت خدا رفت پول بگیرند و برایش مجلس فاتحه برگزار کنند!!!! من در مسجد فاطمیه نماز میخوانم و دقیقا این معزل را آنجا مشاهده میکنم!!!چه کسی باید به داد این گونه مساجد برسد،؟؟؟
امام جماعت مسجد
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 01:39
دشمن این حرف امام را خوب فهمیده که مساجد سنگر هستند.لذا تمام انرژی و توان خودشا برای زدن این سنگرها گذاشته.و انصافا هم موفق هم بوده.خب حالا تو جبهه ما چه خبره؟؟؟ هیچی مساجد را فقط برای اقامه نماز و گرفتن مجالس ترحیم استفاده میکنیم.همین !!!! واقعا دل انسانهای مومن و دلسوز از این اتفاق خون هست مساجدی که پایگاه اصلی انقلاب ما و مراکزی مهم برای اجتماعات وحل مشکلات مردم بودند الان واقعا در چه حالی هستند؟؟؟چرا دچار این خمودگی و خاموشی شده اند چرا گوش شنوایی نیست تا ندای غریبی و غربت این مساجد مظلوم را بشنود؟؟؟!!!
روحانی مسجد
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 00:55
واقعا حرکت بسیار خوبی را مدیران این سایت شروع کرده اند این حرفها درد دل ما روحانیون مساجد هم هست دعا میکنم این حرکت آثار خوبی برای مساجد و مسجدی ها داشته باشه. یاعلی
گرشاسبی
|
یک شنبه 22 تیر 1393 - ساعت : 00:12
مساجد شده پر از پیرمرد و پیر زن دیگه از جوانها خبری نیست ! خوب اداره کنندگان مساجد باید جواب دهند چه بر سر مساجد آورده اند که دیگر ، مساجد از جوانان خالی شده !اکثر مسجدها را شما بررسی نمائید هیئت امنا افراد مسن و پیر هستند و متاسفانه اخلاق خوبی با جوانها هم ندارند
فاطمی
|
شنبه 21 تیر 1393 - ساعت : 21:40
به نظر من اکنون هیئت امناهای برخی از مساجد شاهین شهر سد راه فرهنگی شده اند چون به قول شما فکرشون فقط در قالب خاصی حرکت میکند و اصلا با طرحهای فرهنگی نو و جدید و مطابق با زمان و در جهت جذب جوانان و نوجوانان این زمان سازگاری نداره !