امروز یک شنبه 9 بهمن 1401

تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1393 - 18:50
راهپیمایی لعن بر علیه خلفای اهل سنت در قم !
راهپیمایی لعن بر علیه خلفای اهل سنت در قم !

متاسفانه دیروز عده ای در قم از جلوی بیت سید صادق شیرازی به راهپیمایی لعن بر علیه خلفای اهل سنت پرداخته و با آویزان نمودن شالهای قرمز رنگ و در دست داشتن گل به اختلافات شیعه وسنی دامن زده و در جهت سیاسیتهای اختلاف افکنانه صهیونیستها حرکت نموده و به اصطلاح پیاده نظام دشمن تبدیل گردیدند .

این در حالی است که با این قبیل حرکتها ، شیعیان پاکستان و عراق و .. جانشان به مخاطره می افتد .

همین دیروز بود که مصاحبه یک طلبه پاکستانی منتشر گردید که در آن علت بمبگذاریهای پاکستان را در قم دانست .وی گفت :  صوتی از رئیس لشکر جهنگوی که جایگزین سپاه صحابه در پاکستان شده است وجود دارد که در آن می‌گوید اگر روزی شیعیان بزرگان ما را لعن نکنند ما هم کاری به آنها نداریم.

 

امام باقر علیه‌السلام نیز در این‌باره می‌فرماید: «یُحْشَرُ الْعَبْدُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ مَا نَدِیَ دَماً فَیُدْفَعُ إِلَیْهِ شِبْهُ الْمِحْجَمَةِ أَوْ فَوْقَ ذَلِکَ فَیُقَالُ لَهُ‌ هَذَا سَهْمُکَ مِنْ دَمِ فُلَانٍ فَیَقُولُ یَا رَبِّ إِنَّکَ لَتَعْلَمُ أَنَّکَ قَبَضْتَنِی وَ مَا سَفَکْتُ دَماً فَیَقُولُ بَلَی سَمِعْتَ مِنْ فُلَانٍ رِوَایَةَ کَذَا وَ کَذَا فَرَوَیْتَهَا عَلَیْهِ فَنُقِلَتْ حَتَّی صَارَتْ إِلَی فُلَانٍ الْجَبَّارِ فَقَتَلَهُ عَلَیْهَا وَ هَذَا سَهْمُکَ مِنْ دَمِه؛ روز قیامت یک بندۀ خدا محشور شود و دستش به خونی آلوده نشده ولی به اندازۀ یک خون شاخ حجامت یا بیش‌تر به او می‌دهند و گویند این سهم توست از خون فلانی! او می‌گوید: پروردگارا تو خود می‌دانی هنگامی که جان مرا گرفتی من خون کسی را نریخته بودم. خداوند متعال می‌فرماید: آری فلان روایت را بدین مضمون شنیدی و آن را روایت کردی و زبان به زبان به فلان حاکم جبّار رسید و او به واسطۀ آن، این فرد را کُشت و این سهمی است از خونش که به تو می‌رسد.»بحارالانوار، محمدباقر مجلسی، دار احیاء التراث العربی، بیروت، 1403ق، ج72، ص85 ، شیخ کلینی کافی ج2 ص 370 ، شیخ حر عاملی وسائل الشیعه ج 16 ص 251

 

عکسهای پائین از کشتار شیعیان پاکستان را مشاهده نمایید  و بگویید چه کسی در قتل این شیعیان مشارکت دارند :

عکسهای راهپیمایی دیروز قم

 

لینک فیلم جوان سنی سوریه ای در دفاع از اهل البت ( بر روی لینک زیر کلیک نمایید ) حتما ببینید

http://shahin-shahr.net/multimedia/page/media/156

 

دوستان خواهشا این ویدئو را حتما ببینید و برای دیگران هم ارسال نمایید . این ویدئو یک جوان سنی سوریه ای است که در تلویزیون سوریه در حال مناظره با یک وهابی است .

وی میگوید من هر صبح و ظهر و شب مرقد حضرت زینب را زیارت میکنم .

وی میگوید تفاوت ما (سنی ها ) و آنها (وهابی ها ) این است که آنها به اسلام صدمه میزنند .

او با استناد به کتاب امام شافعی (امام سنت و جماعت )میگوید : امام شافعی گفته است اگر عشق آل محمد رفض (خارج شدن از دین ) است ،من رافضی هستم .

وی به وهابی میگوید : اینها از اسرائیلیات باقی ماندند.

وهابی به وی میگوید : نمی شود قرآن را تحریف کرد و عایشه را لعن کنند و بگویی مسلمان !

جوان سنی میگوید : من اگر شنیدم سید حسن نصرالله ،عایشه را لعن میکند من اولین کسی ه‍ستم که او را انتقاد میکنم
من شنیدم چگونه امام خمینی لعن عایشه را تحریم کرد و همچنین سید حسن فضل الله شنیده بودم که لعن عایشه را تحریم می کند .
من بر نیت قضاوت نمی کنم ،بلکه بر رفتار قضاوت میکنم .

لینک ویدئو ( بر روی لینک کلیک نمایید) : http://shahin-shahr.net/multimedia/page/media/156

 

متن کامل

در گفت‌وگو با کاچو نوازش علی خان عنوان شد:
روایت تکان‌دهنده طلبه پاکستانی از علت کشتار شیعیان در پاکستان/ رئیس "جهنگوی" گفته بود اگر بزرگان ما را لعن نکنید، شیعیان کشته نخواهند شد


کاچو نوازش علی خان، یک طلبه پاکستانی است. او در گفت‌وگویی نظرات خود درباره حوادث اخیر پاکستان و کشتارهای وحشیانه ای که هدف اغلب آنها شیعیان پاکستان است را بیان کرده است. او معتقد است که منشأ این حرکات تروریستی و خون‌ریزی های اخیر در این کشور حرکت‌های تند جریانی انحرافی میان شیعیان است. جریانی که پشتوانه رسانه‌ای خوبی داشته و از سوی بزرگان نظام با عنوان شیعه انگلیسی از آن یاد می‌شود. علت این عنوان هم به این دلیل است که هجم قابل توجهی از بودجه این جریان از کشور انگلستان تأمین می‌شود. مشروح گفت‌وگوی دوهفته نامه عهد با نوازش علی‌خان را در ادامه می‌خوانید:

در ابتدا خودتان را اجمالا معرفی بفرمایید.

بنده کاچو نوازش علی خان هستم از منطقه ای در شمال پاکستان نزدیک مرز چین. نزدیک ده سال است که طلبه شده ام. در ابتدا دو سال در پاکستان درس خواندم و بعد از آن به نجف رفتم. یک سال در نجف بودم و سال 84 به ایران آمدم. هم اکنون در مدرسه آل البیت در رشته فقه و معارف گرایش فلسفه درس می خوانم. تحصیلات دانشگاهی ام نیز فوق لیسانس رشته جغرافیا است.

فضای دینی و مذهبی پاکستان و تقسم بندی های آن چگونه است؟

پاکستان بعد از اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی است و حدود 180 میلیون نفر جمعیت دارد. اکثر مردم پاکستان یعنی نزدیک 75 درصد سنی و 20 درصد شیعه هستند و ما بقی هم از ادیان دیگر مثل مسیحیت و هندویسم. اهل سنت هم دو دسته هستند: حنفی و حنبلی. حنبلی ها همان اهل حدیث هستند که 10 درصد جمعیت پاکستان هستند و اکثریت اهل سنت حنفی هستند. حنفی ها هم دو گروه هستند: بریلویی ها و دیوبندی ها. بریلویی ها از لحاظ فقهی حنفی هستند ولی از لحاظ عقاید و تفکر صوفی هستند. سلسله های صوفیه مثل قادریه و نقش بندیه به آنها بر می گردد. دیوبندی ها هم از لحاظ فقهی حنفی ولی از لحاظ عقاید سلفی هستند. حنفی ها اکثرا بریلویی هستند و کمتر دیوبندی هستند. بریلویی ها 60 درصد جمعیت پاکستان را تشکیل می دهند یعنی بزرگترین جمعیت مذهبی را بریلویی ها دارا هستند و بعد از آنها شیعیان قرار دارند. بریلویی ها نزدیک ترین گروه به شیعه هستند به طوری که محب اهل بیت علیهم السلام هستند و در مجالس عزاداری شیعیان و محافل آنها شرکت می کنند و حتی با شیعیان ازدواج می کنند. دیوبندی ها که سلفی می باشند هم سه قسم هستند: سلفی تبلیغی، سلفی جهادی و سلفی تکفیری. در همه ایالت های پاکستان شیعیان و اهل سنت به صورت ترکیبی حضور دارند.

 

نحوه تعامل شیعیان و اهل سنت پاکستان در گذشته و حال چگونه بوده است؟

در هنگامه تشکیل کشور پاکستان و جدا شدن آن از هند در سال 1947 شیعیان و بریلویی ها با هم متحد و موافق استقلال بودند ولی دیوبندی ها به دلایلی با این کار مخالف بودند. با این حال بعد از تاسیس پاکستان تا چندین سال در آنجا هیچ مساله طایفه ای وجود نداشت. البته این مطلب را بگویم که متاسفانه در پاکستان بیشتر مداحان سواد درست و حسابی ندارند و در صحبتهایشان خرافات و بدعت های زیادی را مطرح می کنند و سب و لعن صحابه توسط مداحان در پاکستان امری شایع و عادی بوده است.

 

یعنی با اینکه سب و لعن امر عادی بوده است اختلافات مذهبی وجود نداشته است؟

 

خیر، وجود نداشته است. دلایل آن هم این بوده است که اولا، دیوبندی ها که در مجالس شیعیان شرکت نمی کردند و خبر نداشتند که در این جلسات چه می گذرد. بریلویی ها هم که شرکت می کردند به دلیل ارادت زیادی که به اهل بیت داشتند از کنار این توهین ها می گذشتند و چشم پوشی می کردند و موجب عدم حضورشان در این جلسات نمی شد. ثانیا، ارتباطات رسانه ای مثل امروز گسترده نبود و اگر حرفی زده می شد در همان جا دفن می شد و ثالثا، بر فرض وجود ارتباطات رسانه ای، انگیزه ای برای ترویج و توزیع این سب و لعن ها و تحریک اهل سنت وجود نداشته است

.

پس اختلافات مذهبی از چه زمانی و چگونه شروع شد؟

قبل از انقلاب شیعیان پاکستان فعالیت سیاسی خاصی نداشتند. این وضعیت ادامه داشت تا هنگامی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد. با وقوع انقلاب اسلامی و به واسطه سیاست حضرت امام مبنی بر صدور انقلاب به جهان، استکبار جهانی از بیداری ملت ها احساس خطر کرد. آنها پیش بینی می کردند که کشورهایی مثل عراق، پاکستان و لبنان می توانند پذیرای این انقلاب استکبار ستیز باشند. در زمان وقوع انقلاب، رئیس جمهور پاکستان شخصی بود به نام ژنرال ضیاء الحق. او از لحاظ فکری دیوبندی بود. ضیاء الحق به تحریک عوامل خارجی خبر از اجرای برنامه ای داد به نام ترویج نظام مصطفی در پاکستان. و همانطور که خودش توضیح داد منظورش از ترویج نظام مصطفی رسمیت بخشیدن به فقه حنفی در پاکستان و به عبارت دیگر، همان اعلام مذهب حنفی به عنوان مذهی رسمی کشور بود.

بعد از اعلام این برنامه شیعیان به طور یکپارچه اعتراضات گسترده ای را شروع کردند که در نهایت با تصرف پایتخت قدرت خود را به رخ حکومت کشیدند و دولت مجبور به مصالحه با شیعیان شد. بعد از این قدرت نمایی، حکومت و پشتیبانان خارجی آن از ناحیه این قدرت بالقوه شیعیان به شدت احساس خطر کردند و به فکر مهار شیعیان و تضعیف و ضربه زدن به آنها افتادند. در این راستا اقدام به راه اندازی گروهی به نام سپاه صحابه کردند. رئیس سپاه صحابه یک عالم دیوبندی به نام حق نواز جهنگوی بود که توسط ضیاء الحق خریده شده بود تا این گروه را راه بیندازد. شیوه کار آنها هم این بود که با جذب جوانان دیوبندی و پخش صوت سب و لعن صحابه توسط شیعیان برای آنان، آنان را برای کشتن شیعیان توجیه و تهییج می کردند. پدیده سلفی تکفیری از این زمان شروع به شکل گرفتن کرد. پیش از این پدیده تکفیر وجود نداشت و اگر هم بود محدود به حوزه نظر بود و نه عمل. از آن زمان بود که کشتار شیعیان در پاکستان شروع شد.

 

یعنی عامل اصلی در کشتار شیعیان توسط این گروه ها همین سب و لعن ها است؟

بله. البته عوامل دیگری هم وجود دارد ولی سبب اصلی در کشتار شیعیان همین مساله سب و لعن است. متاسفانه بعضا کار به جایی رسیده است که یکی از بریلویی ها- که خیلی با شیعیان خوب هستند- رئیس سپاه صحابه در کراچی شده است. تکفیری شدن او و عده ای از بریلویی ها هم بعد از این بود که فهمیدند عده ای از شیعیان به ام المومنین عایشه توهین می کنند.

صوتی از رئیس لشکر جهنگوی که جایگزین سپاه صحابه شده است وجود دارد که در آن می‌گوید اگر روزی شیعیان بزرگان ما را لعن نکنند ما هم کاری به آنها نداریم.

 

وضعیت کنونی جریان سب و لعن چگونه است؟

بعد از این درگیری ها از حیث کمیت رو به کاهش است ولی همان عده قلیل شدت کار خود را افزایش داده اند. و اگر کارهای این عده قلیل نبود کشتار شیعیان به شدت کم می شد. افراطی ها- چه شیعه و چه سنی- واقعا در اقلیت هستند. مثلا تکفیری ها شاید 10 درصد هم نباشند ولی چون ابزار رسانه ای قوی دارند کارهایشان را بزرگ جلوه می دهند و طوری وانمود می شود که گویی اکثر سنی ها در پاکستان تکفیری هستند.

یک نکته جالب هم بگویم و آن اینکه من اطلاع ندارم که تا به حال کسی از این افرادی که لعن می کنند کشته شده باشد و فقط از مردم بیگناه کشته می شوند.

 

در سطح علمای شیعه و سنی مساله به چه صورتی است؟

اکثر علمای طراز اول با هم خوب هستند. مثلا آقای سید ساجد نقوی رهبر نهضت جعفریه با علمای دیوبندی رابطه خوبی دارد و به طور مثال کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران برگزار می شود سران دیوبندی را دعوت می کند و به کنفرانس می آورد. از آن طرف هم سران دیوبندی و بریلویی و حتی اهل حدیث- حنبلی ها- شیعیان را تکفیر نمی کنند و حرفی بر خلاف وحدت نمی زنند. تشکلی وجود دارد به نام شورای مذاهب پاکستان که در آن از همه سران مذاهب مختلف حضور دارند. نکته جالب هم این است که سران افراطیون شیعه و سنی از علملی طراز بالا نیستند و طرفداران زیادی هم ندارند.

 

آیا پدیده سب و لعن در گرایش مذاهب دیگر به تشیع تاثیری داشته است؟

در اوایل تشکیل کشور پاکستان شیعیان حدود 15 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دادند ولی بعد از گذشت بیست سال به واسطه تبلیغاتی که میشد این رقم به بیست درصد رسید. ولی متاسفانه بعد از شروع درگیریهایی که ذکر آن گذشت این روند متوقف شد و بدتر آنکه حتی عده ای از شیعیان سنی شده اند.

 

به چه علت؟

اکثر این افراد اساتید و دانشجویان- قشر نخبه- شیعیان بوده اند. آنها با تصویری که از شیعه در اطراف خود می دیدند به این نتیجه رسیدند که تشیع چیزی جز عزاداری و قمه زنی و خلاصه یک سری کارها از این دست نیست و چنین مذهبی به درد زندگی نمی خورد و آن را رها کردند.

اما با این حال اگر تشیع به طور صحیحی برای اهل تسنن تبیین شود زمینه گرایش به تشیع وجود دارد گرچه با این جریان سب و لعن کار سخت شده است.

 

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

من یک حرف در دلم مانده هست که می خواهم آن را بیان کنم. و آن این است که این همه درگیری و کشتار در پاکستان ریشه در قم دارد. آنهایی که لعن می کنند می گویند که از عالمی در قم فتوا داریم. آنها که قمه می زنند همین طور. اگر این علما از آنها پشتیبانی فکری نمی کردند اینگونه کارها خیلی کم می شد. البته این علما نیت شان شاید خوب است و قصد دارند که تشیع را گسترش بدهند ولی مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اند. مسیر صحیح همان مسیری است که امام و رهبری در پیش گرفته اند. از همین مسیر است که می بینیم در کشور نیجریه 40 میلیون نفر شیعه شده اند و یا در خود پاکستان کسانی که شیعه می شوند اکثرا به خاطر افکار امام و رهبری و حزب الله است.

منبع :دوهفته نامه وحدوی عهد

برچسب ها :
مجتبی
|
سه شنبه 23 دی 1393 - ساعت : 14:12
ایکاش جلوی صادق شیرازی را می گرفتند ،تو شهر ما خمینی شهر هم خیلی رخنه کرده و باعث تفرقه شده است ،چونکه عبا و عمامه دارد نمیشود برخورد نکرد ، الان وقت آن است برخورد شود ،باید صبر کنیم و باز شاهد بی تدبیری های آنها در جامعه شیعه باشیم وقتی که همه دیگر میدانند از انگلیس پول برایشان میرسد و با قمه شیعه گری دین بر سر خودمان می زنند.

صادق
|
سه شنبه 16 دی 1393 - ساعت : 01:31
در کشور هر کاری می خواهی بکن ولی به بعضی از مسئولین انتقاد نکن
به طور مثال همین آقای روحانی هر وقت به خودش انتقاد می شود سریع می آید و موضع گیری می کند و به منتقدین توهین هم می کند ولی یکبار می شود بیاید دربارهء این مسائل که هم ضربه به دین و نظام و وحدت مسلمین می زند و هم دهن کجی به فرمایشات رهبری است موضع گیری کند؟!!!!!!!!!!
و یا همین امام جمعهء خودمان دربارهء جریان سید صادق شیرازی و پیروانش در شاهین شهر همانطور برخورد می کند که با منتقدین خود می کند؟!!!!!!!!!!!!!

علی
|
دوشنبه 15 دی 1393 - ساعت : 10:44
قیافه تعدای شون به انگلیس ها میخوره

مرتضی
|
دوشنبه 15 دی 1393 - ساعت : 00:40
من که باورم نمی شود در قم این اتفاق افتاده باشد ، آنجا که این همه عالم وجود دارد ، چرا جلوی صادق شیرازی گرفته نمی شود؟

ج.ر
|
یک شنبه 14 دی 1393 - ساعت : 22:20
این طلبه درست میگه پس چرا با این افراد برخورد نمی شود ، تا کی اینها می خواهند به این کارهای خود ادامه دهند ؟!!!!!!!!!!!!

م.ی
|
یک شنبه 14 دی 1393 - ساعت : 20:30
در جواب طلبه :
در یکی دو روز اخیر دوستان مختلف نگرانی خود را از بروز چنین اتفاقی در قم ابراز می نمایند. من البته همه این دوستان را به آرامش دعوت کردم و یادآور شدم که مثلاً چندی پیش هم تعدادی از مریدان فرقه شیطانی موسوم به عرفان حلقه در مقابل اوین تحصن کردند و کسی به روی مبارکش نیاورد. یا مثلاً در جریان فضاسازی مربوط به اسیدپاشی چه میزان تجمع غیرقانونی تؤام با سخنرانی های ساختارشکنانه در تهران و اصفهان برگزار شد و اتفاق خاصی هم نیفتاد. یا هادی غفاری می رود در دانشگاه شیراز و بالا و پایین مملکت را به باد سخره می گیرد و مشکلی هم ایجاد نمی شود. بنابر این رفقای انقلابی ما باید سعی کنند با این گونه مسائل خو گرفته و عادت کنند.

به نظر می رسد اگر قرار بر واکنش مسئولان باشد کمی نیاز به گذشت زمان داریم؛ اما اگر فرد یا گروهی اصرار دارد که هر چه زودتر ریشه چنین تحرکاتی زده شده و خشم مسئولان از این گونه ناهنجاری ها برانگیخته شود یک راه حل ساده دارد که خوب است به آن توجه شود.

من پیشنهاد می کنم عده ای از بچه های انقلابی در لا به لای صفوف چنین اجتماعاتی نفوذ کنند و پلاکاردهایی حاوی جملات مقام معظم رهبری در خصوص عدالتخواهی و مبارزه با مفاسد اقتصادی را در دست بگیرند. آن وقت خواهید دید که مسئولان با چه سرعتی به تکاپو می افتند و واکنش نشان می دهند.

شاید برخی از کسانی که این نوشته را می خوانند گمان کنند که نویسنده می خواهد متلک و نیش و کنایه ای را نثار بعضی از نهادها کند. واقع امر چنین نیست و پیشنهادی که مطرح شد بر اساس یک تجربه دیرین است.

نمونه این ماجرا اسفند سال گذشته در همین شهر قم اتفاق افتاد. تعدادی از طلبه های بسیجی قصد داشتند با در دست گرفتن پلاکاردهایی از سخنان عدالتخواهانه رهبر معظم انقلاب و نیز تصاویر ایشان، در یک ستون و نه به حالت راهپیمایی و نیز بدون سردادن شعار به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی کنند. مسئولان محترم و زحمت کش و واکنش سریع استان قم در یک حرکت متحد و تاریخی دستور دستگیری بیش از سی تن از طلاب عدالتخواه را صادر نمودند. تعدادی از این طلبه ها که جرمی جز احیای معروف و نفی منکر نداشتند شب عید را به دور از خانواده در زندان گذراندند. تعدادی از بازداشت شدگان یک ماه را در زندان ماندند و گاه وضعیتی فجیع را تحمل کردند. در نهایت هم بدون هیچ محاکمه ای آزاد شدند و رفتند پی کارشان بدون اينكه بفهمند از اساس به چه جرمی دستگیر شده اند.

حالا شما قضاوت کنید پیشنهاد حقیر در این خصوص کارساز هست یا نه؟! جمله شهید آوینی را که یادتان هست؟ در این مملکت همه آزادند به غیر از ...؟
برگرفته از وبلاگ اشک آتش 2

پاسخ ها
مجتبی
|
سه شنبه 16 دی 1393 - ساعت : 01:12
خیلی مطلب خوبی بود مخصوصا پیشنهادی که دادید برای اینکه با این افراد برخورد شود .
رضا
|
سه شنبه 16 دی 1393 - ساعت : 02:00
عالی بود ، واقعا گل گفتی .
علیرضا
|
یک شنبه 14 دی 1393 - ساعت : 03:03
در عکس اول این نفر اول نوع ریش آن مثل فیلمهای قدیمی انگلیس است ، نکنه این هم انگلیسی است ؟!!!!

طلبه
|
یک شنبه 14 دی 1393 - ساعت : 02:16
من قبلا چندین بار در همین سایت در نظرات این را گفته ام و این بار هم می گویم که اصل این مشکل توسط مسئولین بوجود آمده که همیشه خواب هستند و به موقع برخورد نمی کنند تا یک جریان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و کلی مشکل ایجاد می کند و آن موقع دیگر نمی دانند چکار کنند ، ولی در اصل باید گفت اصل مشکل اینجاست که اینها به مسئولین انتقاد نمی کنند که اگر می کردند سریع با آنها برخورد می کردند مثل طلبه سیرجانی که در همین قم یک پیاده روی سادهء عدالتخواهی می خواستند برگزار کنند با تعدادی از عدالتخواهان کشور که شب قبل از پیاده روی همهء آنها را بازداشت کردند ، وحالا با این جریان سید صادق شیرازی و اینگونه راهپیمایی ها که کلی ضربه به دین و وحدت مسلمین می زند کاری ندارند و به راحتی و در آرامش در شهری مثل قم می آیند این کارها را میکنند و کسانی مثل دادستان ویژه روحانیت قم و استاندار قم اینجا چکار می کنند ؟

نادری
|
یک شنبه 14 دی 1393 - ساعت : 01:03
امان از شیعه بی بصیرت !